خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان:

اجرای طرح کتابرسان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در قزوین اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۳۹

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: طرح کتابرسان ویژه ایام محدودیت های کرونایی است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه برای اعضای فعال کتابخانه در استان قزوین اجرا می شود.

فاطمه محمدبیگی در مراسم رونمایی از طرح کتابرسان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح کتابرسان یک خدمت نوین از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی به شکل پایلوت در شهر قزوین اجرا می شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص زمان آغاز طرح کتابرسان افزود: این طرح از یک هفته قبل فعالیت خود را در استان قزوین آغاز کرده و امروز با رونمایی، این طرح به طور رسمی آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح کتابرسان که ویژه ایام محدودیت‌های کرونایی است و به منظور ارائه خدمات غیرحضوری کتب مورد نیاز برای اعضای فعال کتابخانه های عمومی با رعایت پروتکل های بهداشتی بسته بندی شده و درب منازل اعضای فعال تحویل داده می شود.

این مسئول در خصوص نحوه ارسال کتب مود نیاز  برای اعضای فعال کتابخانه ها بیان کرد: 2 روز کاری تعیین شده است که با اعضای فعال کتابخانه ها تماس گرفته می شود و 2 روز کاری دیگر هم از طریق خودرویی که تهیه شده کتاب ها به منازل اعضا ارسال می شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: طرح کتابرسان بر اساس یکی از نظریه های علم اطلاع شناسی اجرا می شود که بر اساس این نظریه "کتاب برای استفاده است و وقت خواننده را نباید هدر داد" و اداره کل کتابخانه های عمومی استان با تاثی از این نظریه این طرح را برای رفاه حال افراد کتابخوان برگزار می کند.

محمدبیگی با بیان این مطلب که امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا از بین برود، بیان کرد: این طرح تا زمان ماندگاری شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و در این شرایط که اکثر افراد در خانه هستند و اوقات فراغت بیشتری نسبت به سایر زمان‌های دیگر زندگی روزمره دارند، طرح کتابرسان می تواند وسیله مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد و از این طریق سرانه مطالعه در استان افزایش می یابد.

وی از افتتاح طرح پادکست (فایل صوتی کتاب) کتابخانه های استان قزوین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه زمان مطالعه برای افراد کتابخوان محدود است این اداره کل طرح پادکست را برای علاقمندان اجرا می کند که در ابتدای این طرح 50 رمان کلاسیک توسط کتابداران خوانده شده و در سایت اداره کل کتابخانه های استان و پیج اینستاگرام به آدرس qazvinpl@ و همچنین آپارات بارگذاری شده است تا افراد علاقمند به راحتی فایل صوتی کتب مورد نظر خود را گوش دهند.

این مسئول اضافه کرد: طرح پادکست هر ماهه انجام می شود و فایل صوتی کتب های متعددی تولید می شود و  مصاحبه با نویسندگان و اهالی قلم و ناشران و همچنین معرفی کتاب از دیگر برنامه های اداره کل کتابخانه های استان در راستای این طرح می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز