خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در 6 استان کشور / افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای بزرگ/ ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۴۴

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان های کشور از ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب و غرب به کشور از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز برای نقاطی از هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و گیلان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه پایداری و سکون نسبی هوا، همراه با سکون نسبی جو و انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها و صنعتی ایجاد می‌کند و این انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت هوا در صورت عدم کاهش منابع آلوده کننده مثل تردد وسایل نقلیه امکان افزایش شاخص آلودگی ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه سامانه بارشی فعال از شمال غرب وارد کشور می‌شود تا اواخر وقت چهارشنبه و به عبارتی نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر را هم تاثیر قرار می‌دهد. این سامانه بارشی پنجشنبه از نیمه غربی و بخش‌هایی از شمال و شمال شرق را در بر خواهد گرفت.

نقشینه بیان کرد: جمعه بر فعالیت این سامانه در شمال و شمال شرق افزوده می‌شود و برای کل کشور به جز سیستان بارندگی خواهیم داشت. شنبه این سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر و یکشنبه از مرز‌های شمال شرق کشور گذر خواهد کرد. پیامد این سامانه باراشی از روز یکشنبه تا چهارشنبه برف و باران و برای مناطق کوهستانی برف و کولاک و برای مناطق جنوبی به صورت باران و رگبار و وزش باد خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز هوای تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی است و فردا و پس فردا برای تهران غبار آلود پیش بینی می‌شود و شرایط هوای تهران ناسالم است. بیشینه دمای تهران ۹ درجه خواهد بود و کمینه دما یک درجه تا دو درجه زیر صفر خواهد بود. سردترین استان اردبیل ۱۳ درجه زیر صفر و همدان با ۹ درجه زیر صفر سردترین استان‌ها و بندرعباس با دمای ۲۶ درجه گرمترین استان کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز