خبرگزاری کار ایران

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی:

کاهش دمای هوای استان تا 5 درجه سانتی گراد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۵۵۸

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه دمای هوا در استان تا چهارشنبه هفته جاری 5 درجه سانتیگراد سردتر می‌شود، گفت: با عبور سامانه بارشی دمای کمینه مناطق مختلف استان مرکزی نسبت به دمای کمینه امروز تا 5 درجه سانتیگراد سردتر می‌شود و این شرایط دمایی تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مرادی افزود: گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان حاکی از بارش برف در مناطق مختلف استان است و بررسی‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز (شنبه) از استان عبور می‌کند. همچنین از فردا (یکشنبه) با افزایش پایداری جو و سکون نسبی هوا پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی پیدا می‌کند و این شرایط تا چهارشنبه تداوم دارد.

او ادامه داد: به دلیل برودت هوا و وجود رطوبت کافی در مناطق مستعد، پیش بینی می شود تا ۲ روز آینده پدیده مه در مناطقی از استان رخ دهد و موجب کاهش دید افقی شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: مجموع بارندگی‌ شبانه روز اخیر در اراک به ۱۰ و ۲ دهم میلیمتر، ساوه یک و 8 دهم میلیمتر، تفرش 5 و ۹ دهم میلیمتر، خمین ۱۲ و 4 دهم میلیمتر، محلات ۱۰ و 8 میلیمتر، شازند ۱۲ و ۹ دهم میلیمتر،  خنداب ۱۶ و ۶ دهم میلیمتر، کمیجان ۹ دهم میلیمتر، دلیجان ۹ و ۶ دهم میلیمتر، غرق آباد 5 و 7 دهم میلیمتر، زرندیه یک و 8 دهم میلیمتر و در فرمهین ۱۱ و 8 دهم میلیمتر، گزارش شده است.

مرادی تصریح کرد: ساوه با بیشینه دمای ۱۰ و یک دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خنداب با کمینه دمای ۲ و ۲ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز