خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خبر داد:

ساخت ۳۰ باب مدرسه در استان کرمانشاه تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۷۳

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال جاری ۳۰ باب مدرسه با مشارکت خیران در استان کرمانشاه ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعتبار هزینه شده برای ساخت این تعداد مدرسه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کار ساخت این مدارس با مشارکت خیران در قالب موسسات، انجمن‌ها، ارگان‌های دولتی و یا بنیاد‌های خیریه در دست اجراست.

وی با بیان اینکه خیران استان کرمانشاه امسال در ساخت ۵۸ مدرسه مشارکت دارند، افزود: اعتبار تعهد شده‌ی خیران برای اجرای این طرح‌ها ۳۱ میلیارد تومان است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه ۴۰۰ خیر در استان در زمینه مدرسه سازی مشارکت دارند.

نظری همچنین به اجرای طرح آجر به آجر در سازمان نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی تا کنون ۱۲ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه در این پویش مشارکت داشته اند و از محل کمک‌های خُرد مردمی تا کنون ۶۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌ی ساخت مدرسه در طرح آجر به آجر مشارکتی است و با تامین اعتبار ۵۰ درصد هزینه‌ی احداث مدرسه، ۵۰ درصد باقیمانده هم از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

نظری گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ابتدای امسال در قالب نظام سند تحول بنیادین طرح آجر به آجر را برای جذب مشارکت‌های مردم و با هدف رفع نیاز‌های فضا‌های آموزشی، مقاوم سازی و تهیه تجهیزات آموزشی اجرا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز