خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح پژوهشی؛

«سامانه آشنایی والدین با تهدید‌ها و مخاطرات فضای مجازی» در استان سمنان راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۳۷

عضو هیات علمی دانشگاه دامغان از طراحی و راه‌اندازی "سامانه آشنایی والدین با تهدید‌ها و مخاطرات فضای مجازی" با عنوان «مه شکن» در قالب طرح پژوهشی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، رضا مرتضوی عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه دامغان گفت: محصول این پژوهش در قالب یک وب‌سایت به زبان فارسی به آدرس http://meh-shekan.ir در دسترس علاقمندان قرار دارد.

وی افزود: این وب‌سایت علاوه بر مطالبی در خصوص انواع آسیب‌های محتمل شامل آسیب‌های حقوقی، مالی، اجتماعی، اخلاقی، امنیتی، تربیتی و روان‌شناسی از دیدگاه مقالات، مستندات و تجربیات سایر کشور‌ها، به معرفی کتاب‌های مفید در این حوزه نیز می‌پردازد و با همراهی و موافقت نویسندگان برخی از این کتاب‌ها این امکان مهیا شد که خلاصه‌ای از کتاب‌های مهم تالیفی در این وب‌سایت ارائه شود.

مرتضوی گفت: در کنار محتوای نوشتاری به جهت افزایش جذابیت سامانه برای مخاطبین، محصولات چند رسانه‌ای گلچین شده از سطح وب شامل سخنرانی‌ها، تصاویر و موشن‌گرافی‌های مرتبط نیز ارائه شده است و حتی برای علاقمندان تعدادی از بازی‌های ایرانی و قابل استفاده برای خانواده‌ها به همراه لینک دانلود نیز معرفی شده است.

وی با تشریح بخش های مختلف وب سایت مذکور متذکر شد: یکی از بخش‌های مهم این وب‌سایت ارزیابی میزان وابستگی شدید افراد به استفاده از اینترنت با استفاده از پرسش‌نامه معتبر بین‌المللی است که افراد می‌توانند به صورت رایگان با پاسخ به ۲۰ سوال در قالب فرم وب میزان وابستگی شدید خود به این فضا را به عنوان یک آسیب ارزیابی کنند. 

مرتضوی جامعه هدف از طرح پژوهشی را والدین معرفی کرد و گفت: سعی شده در قالبی جذاب و مفید مجموعه‌ای از اطلاعات پراکنده در سطح وب برای اطلاع‌رسانی فراهم شود.

این پژوهشگر وب سایت مذکور را آماده ارائه خدمت به بازدید‌کنندگان معرفی کرد و ادامه داد: از خانواده‌ها تقاضا می‌شود با مراجعه به آن ضمن مطالعه مطالب، نظر و پیشنهاد ارزشمند خود را برای بهبود مطالب از طریق فرم تماس، ارائه کنند. 

مرتضوی یادآور شد: این  طرح پژوهشی در سال ۱۳۹۸ در کمیته تخصصی فناوری اطلاعات (IT) زیر نظر سازمان برنامه و بودجه استان سمنان برای اجرا طی مدت یک سال تصویب شد.

عضو هیات علمی دانشگاه دامغان با تاکید بر اینکه افزایش سطح سواد رسانه‌ای در دنیای امروز برای اعضای خانواده ها امری اجتناب‌ناپذیر است تصریح کرد: این موضوع با وجود فضای آموزشی جدید و افزایش استفاده از خدمات فضای مجازی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان ناشی از بیماری کرونا، اهمیتی دوچندان یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز