خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور خبر داد:

​بازگشت بیش از ٩٨ هزار کالای مفقودی در یکسال گذشته به مالباختگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۳۶۷

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۹۸ هزار کالای دیجیتال مفقودی با کمک سامانه همیاب ۲۴ به مالباختگان برگردانده شد و بیش از ۳۵ درصد کالاهای ثبت شده در این سامانه به کمک ردیابی اپراتورهای مخابراتی و کشفیات پلیس و همکاری فروشگاه‌های سرتاسر کشور به مالباختگان برگردانده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا شیرازی در نشست با رئیس پلیس آگاهی و پلیس فتای نیشابور به مناسبت هفته پژوهش برای معرفی شرکت‌های فناور فعال در حوزه امنیت و پیشگیری از وقوع جرم‌ افزود: سالیانه به طور متوسط در این مرکز برای ۳۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۱۰ نفر غیر مستقیم در واحدهای فناور نیشابور مشغول به کار هستند که از این تعداد ۴۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

او اظهار داشت: هزینه اشتغال پایدار برای هر نفر در چارچوب فعالیت صنایع مادر حدود ۱۰ میلیارد، در صنایع کوچک و متوسط حدود سه تا پنج میلیارد ریال و در پارک‌های فناوری حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است. 

او افزود: پارسال ١١ میلیارد ریال و امسال ١٤ میلیارد ریال اعتبار به این مرکز اختصاص یافت که عمده آن جهت ارایه تسهیلات مالی ارزان قیمت به شرکتهای فناور در نظر گرفته شد، همچنین امسال و پارسال جمعا  ٢٥ میلیارد ریال از محل سفر معاون علمی فناوری ریاست جمهوری جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی این مرکز رشد تخصیص یافت.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور در خصوص مهمترین مشکلات شرکت‌های فناور گفت: عدم انطباق ایده محوری با نیاز بازار، عدم وجود تقاضا برای محصول و بازارسنجی نادرست، فقدان تیم کاری منسجم، کمبود بودجه، کیفیت پایین محصول و فقدان مدل کسب و کار مناسب از مهمترین چالش‌های شرکت‌های فناوری است که به رشد مطلوب دست پیدا نمی‌کنند در حال حاضر هم نوسانات بازار و نرخ ارز، کاهش فروش ناشی از کاهش قدرت خرید مردم به دلیل بحران کرونا، کمبود نیروی متخصص یا ماهر، کمبود سرمایه و منابع مالی و نیز وجود برخی قوانین و مجوزهای زاید و دست و پا گیر، تحریم های ظالمانه و سختی مراودات علمی اقتصادی فرا سرزمینی از مهمترین مشکلات استارت‌آپ ها و شرکت های فناور است.

رئیس پلیس آگاهی شهرستان نیشابور نیز با بیان اینکه با پیشرفت فناوری‌های نوین روش‌های سرقت‌ها نیز پیچیده‌تر شده است گفت: عوض کردن سریال‌ گوشی‌های سرقتی از روش‌های رایج برای فروش گوشی‌های سرقتی در بازار است و با راهکارهای اتخاذ شده چند واحد متخلف در این زمینه در نیشابور شناسایی و پلمپ شده است.

سرهنگ محسن حاجی‌بیگلو افزود: طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در زمینه فناوری‌های شناسایی مجرمان صورت گرفته و با همکاری شرکت‌های فناور فعال در این حوزه دایره کشفیات و شناسایی مجرمان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز