خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج:

خیران در رفع کمبودهای آموزشی آوج تعامل بیشتری داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۱۷۱

فرماندار شهرستان آوج گفت: در حوزه فضاها و اماکن آموزشی و پرورشی شهرستان آوج با کمبودهایی مواجه است و از خیران انتظار می‌رود برای رفع این مشکلات مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت اله علیرضایی اظهار کرد: از سال ۸۳ تا به امروز در ظرف ۱۵ سال گذشته ۶۶ مدرسه و فضای آموزشی و ورزشی توسط نوسازی مدارس در سطح شهرستان آوج احداث شده است اما هنوز دچار کمبود فضای آموزشی در این شهرستان هستیم.

فرماندار آوج بیان کرد: ریشه اصلی این موضوع به توزیع ناعادلانه فضاهای آموزشی به دلیل نفوذ، توصیه و سفارش‌های سیاسی از یک سو و تعلق و تعصب محلی خیران در احداث مدارس در روستای خودشان، بر می‌گردد.

وی ادامه داد: برای جبران و رفع این نقیصه باید خیران را مجاب و قانع کرد که سرمایه‌ها و امور خیرخواهانه خود را به سمت احداث فضاها و اماکن آموزشی در مناطقی اختصاص بدهند که با کاستی و کمبود این فضاها و مدارس مواجه هستیم.

علیرضایی افزود: تجاری سازی در حوزه آموزش و پرورش موضوع قابل دفاعی است که در بلند مدت می‌تواند به استقلال اقتصادی این حوزه کمک کند و شان و جایگاه آموزش و پرورش را حفظ کرده و از وابستگی آن به برخی اشخاص و خیران برای رفع مشکلات و اجرای برنامه‌ها، بی نیاز کند.

این مسئول اضافه کرد: فرهنگ سازی و تغییر نگاه و نگرش مردم به حوزه آموزش و پرورش یک موضوع کلیدی و همیشگی است و در طول سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از سوی خیران در احداث و اجرای طرح‌های آموزشی و تجهیز مدارس صورت گرفته اما تا رسیدن به مرحله‌ای که حمایت از آموزش و پرورش به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود، راه درازی در پیش است.

علیرضایی یادآور شد: باید به گونه‌ای فرهنگ سازی کرد که فرزندان و دانش آموزان به همان اندازه که نسبت به نظم، تمیزی و زیبایی محیط و فضای داخل خانه حساسیت دارند و احساس مسئولیت می‌کنند به همان اندازه نسبت به نگهداری و مراقبت از اموال عمومی و منافع و سرمایه‌های ملی حساسیت و دغدغه داشته باشند تا یکبار برای همیشه از تعریف سرفصل و تخصیص اعتباراتی با عنوان تعمیرات خلاص شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز