خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری قزوین:

مصرف اینترنت قزوینی‌ها در ایام کرونا چند برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۱۵

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری قزوین گفت: شیوع کرونا و حضور مردم در قرنطینه خانگی موجب افزایش چندبرابری مصرف اینترنت استان قزوین نسبت به سال گذشته افزایش چندبرابری را ثبت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حامد فتوحی اظهار کرد: با توجه به وضعیت زیرساخت ارتباطات استان در ایام قرنطینه کرونایی، پهنای باند قزوین در مجموع ۹۵ گیگ است که ما در زمان پیک ۷۰ تا ۷۵ گیگ مصرف داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری بیان کرد: در مجموع در استان حدود ۲۵ گیگ دیگر زیرساخت لازم وجود دارد و شرکت زیر ساخت استان، آمادگی ارائه پهنای باند بیشتر را به شرکت‌ها و اپراتورها برای ارائه خدمات به کاربران دارد.

فتوحی با اشاره به میزان مصرف اینترنت ارائه شده از سوی شرکت مخابرات استان، اضافه کرد: میزان مصرف استان در بهمن ماه سال گذشته- ابتدای شیوع کرونا- روزانه حدود ۴۴ هزار گیگ بود درحالیکه طی ماه های اخیر میزان مصرف اینترنت مشترکان شرکت مخابرات به ۱۴۱ هزار گیگ رسیده و تقریباً در پیک مصرف هم به ۱۴۵ هزار گیگ می‌رسد.

وی ادامه داد:  در بهمن ماه سال گذشته حداقل در مورد ای دی اس ال مخابرات حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد همزمان برخط بودند که امروز این رقم حدود ۸۰ درصد شده است.

این مسئول افزود: با توجه به افزایش میزان مصرف اینترنت، به زیرساخت بیشتر و بالاتر در این حوزه نیاز داریم که همکاران حوزه ارتباطات و مخابرات استان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت برای پایداری خدمات و تکمیل زیرساخت‌ها هستند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری با اشاره به اقدامات کمیته ارتباطات قرارگاه مقابله با کرونا در استان، گفت: مخابرات استان برای ارسال حدود ۴۰۰ هزار پیام صوتی جهت اطلاع رسانی به مردم استان برای مشترکان تلفن ثابت در شهرها و روستاها اقدام کرده که در صورت نیاز برای ارسال مجدد این پیام‌ها نیز می‌توان اقدام نمود.

فتوحی تصریح کرد: آخرین محدودیت‌ها و اطلاعیه‌های کرونایی نیز از سوی فرمانداران در اختیار کمیته ارتباطات قرارگاه مقابله با کرونا قرار می‌گیرد و ما آنها را از طریق مرکز تلفن ۱۱۸ در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: طبق دستور استاندار قزوین به جهت پایداری زیر ساخت ارتباطی مدارس و همچنین افزایش پهنای باند مدارس استان، تفاهم نامه‌ای میان مخابرات، آموزش و پرورش و شهرداری قزوین منعقد خواهد شد تا هرچه سریعتر برای افزایش پهنای باند مدارس استان اقدام صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز