خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ایلنا خبر داد:

بودجه ۱۴۰۰ با شرایط فعلی قابل ترمیم نیست / رشد بودجه پس از سال ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۸۲۱

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ با وضعیت فعلی قابل ترمیم نیست و باید به صورت چند دوازدهم تصویب شود تا بتوانیم اصلاحات نهادی را انجام دهیم.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنای سمنان پیرامون اهداف سفر به سمنان گفت: چند موضوع خاص به صورت ویژه مربوط به شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در این سفر بررسی می شود که مسئله آب و توسعه و تجهیز مراکز درمانی مرتبط با کرونا از جمله این موضوعات است.

او یاد آور شد: برخی از پروژه ها نیازمند اعتبارات استانی است و برخی دیگر نیازمند ایجاد رد پایی از بودجه سالیانه دارد که در بحث انتقال آب سمنان هم با توجه به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ تلاش می شود از بودجه سالیانه به این شهرستان کمک شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۰ دارای چالش های عمیقی است که مجلس هنوز به روایت واحد نرسیده است اینکه کلیات بودجه پذیرفته شود یا خیر و اینکه به صورت چند دوازدهم پذیرفته شود یا نه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: کمیسیون تلفیق هفته آینده تشکیل جلسه می دهد و پس از جمع بندی کمیسیون تلفیق در این مورد تصمیم می گیریم .

او اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۰ با وضعیت فعلی قابل ترمیم نیست و باید به صورت چند دوازدهم تصویب کنیم تا بتوانیم اصلاحات نهادی را انجام دهیم؛ پیش بینی منابع بودجه غیر واقعی است که اگر در مقابلش هزینه گذاشته شود دستگاه های اجرایی هم در پروژه های عمرانی و هم در پرداخت هزینه های اجتناب ناپذیر دچار مشکل می شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه به فرصت بیشتری برای بررسی نیاز داریم و باید اجازه دهیم به صورت 3 دوازدهم ادامه دهند، گفت: کم کم زمینه اصلاح بنیادین را فراهم کنیم تا در سال ۱۴۰۰ آرام آرام انضباط بخشی را در بودجه پیش بینی کنیم و پس از ۱۴۰۱ رشد منطقی در بودجه پیش بینی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز