خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خبر داد:

سرقت بیش از هزار تن پودر آلومینیوم از یک کشتی در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۷۵

با هوشیاری، تلاش و سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی استان، سارقان محموله هزار و 100 تنی پودر آلومینیوم از یک کشتی به ارزش 150 میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس و دو استان مرکزی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری بیان کرد: در پی وقوع سرقت یک محموله هزار و 100 تنی پودر آلومینیوم و عدم ثبت و فقدان اطلاعاتی از ماهیت و یا آثاری از سرقت محموله در سیستم ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مجرب اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه کارآگاهان با بازبینی کلیه اوراق و مدارک مرتبط با تخلیه محموله از یک کشتی چینی دریافتند محموله مورد نظر توسط سارقان از اسکله خارج و در استان های مرکزی کشور به فروش رسیده که با اقدامات اطلاعاتی و فنی به عمل آمده شبکه گسترده ای از سارقان و خریداران اموال مسروقه در 2 استان مرکزی کشور و شهرستان بندرعباس شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: مأموران با اقدامات عملیاتی صورت گرفته و با اخذ نیابت قضائی به دو استان مرکزی در کشور طی چند عملیات جداگانه و  ضربتی 18 سارق و مالخر محموله های پودرآلومینیوم را دستگیر و به بندرعباس منتقل کردند که متهمان در بررسی های های صورت گرفته، ضمن اعتراف به جرم ارتکابی به مراجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

سردار جعفری با اشاره به کشف هزارو 100 تن محموله پودر آلومینیوم سرقت شده، موارد استفاده این پودر را در صنعت پزشکی و داروسازی، تولید شمش و ورق آلومینیوم، تولید انواع مواد آتش بازی، تولید لوازم خانگی ، صنایع آرایشی و ...  عنوان کرد.

او با بیان اینکه ارزش محموله مسروقه برابر اعلام کارشناسان 150میلیارد ریال است، تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است، شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز