خبرگزاری کار ایران

تأکید فرماندار زاهدان بر خودداری از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا/ مشارکت مردم عامل اصلی کاهش شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۶۸

فرماندار شهرستان زاهدان بر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوذر مهدی نخعی  در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان زاهدان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،گفت: آموزش گروه های خاص جمعیتی و افزایش مشارکت مردم در رفتارهای پیشگیرانه یکی از مهم‌ترین رویکردها برای کاهش انتقال ویروس در جامعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: به موازات مجاهدت های کادر درمان و اقداماتی که در ادارات و دستگاه های اجرایی برای تسهیل شرایط زندگی در دوران کرونا انجام می شود، همچنان نیازمند فعالیت های علمی، هدفمند و تاثیر گذار آموزشی هستیم.

نخعی افزود: برای افزایش تاثیر گذاری آموزش های همگانی کمیته ای تحت عنوان کمیته اطلاع رسانی ذیل ستاد استانی کرونا تعریف شده است که می تواند نقش مهمی در ترویج آموزه های پیشگیرانه در استان داشته باشد.

فرماندار زاهدان با توجه به در پیش بودن شب یلدا بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی به صورت حضوری و رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد.

 رئیس ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این جلسه تصریح کرد: متاسفانه با وقوع هر موج از همه گیری کرونا، علاوه بر ابتلاء و بیماری تعدادی از هم استانی ها و هموطنان عزیز شاهد بروز  ده ها مورد  مرگ و میر هستیم.

عبدالرزاق پاکزاد عنوان کرد: در صورت برنامه ریزی دقیق و منسجم می توانیم تا با کمترین تلفات ممکن از وضعیت زرد مجددا به وضعیت سفید برسیم. 

او افزود: استفاده از ظرفیت های نظارتی، مراقبتی و حمایتی که در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پیش بینی شده است و انطباق ساختارهای اجرایی این طرح با ساختارهای علمی مدیریت بحران فرصت خوبی برای مهار کم هزینه تر بحران کرونا در اختیار ما قرار داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز