خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد:

عملیات مرمت و بازسازی قلعه والی ایلام به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۰۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام عملیات مرمت و بازسازی قلعه والی توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده بود، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل پایان یافت.

او افزود: عملیات اجرایی که در مرمت و بازسازی قلعه والی شهر ایلام انجام شد، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب دیده معماری بنا، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک کاری، عایق کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره و…است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

او اضافه کرد: «قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به‌مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

شنبه‌زاده گفت: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم‌اکنون موزه مردم شناسی دراین بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز