خبرگزاری کار ایران

در نشست استاندار با مدیران راهداری گیلان مطرح شد؛

ضرورت اهتمام به اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای/ ظرفیت‌های ترانزیتی گیلان برای توسعه مبادلات تجاری تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۰۶

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌ راهداران و فعالان حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری در ایام کرونا ، گفت: لازم است ظرفیت های ترانزیتی گیلان برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه بیش از گذشته تقویت شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع همزمان با آغاز هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛ در نشست با مدیرکل و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی مرتبط استان، اظهار داشت:به رغم فراز و نشیب های اقتصادی، بالغ بر 280 شرکت حمل و نقل فعال استان در حوزه کالا و مسافر، خدمات رسانی کردند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

او تلاش شبانه روزی راهداران در شرایط مختلف جوی در جهت حفظ، نگهداری و ایمن سازی سرمایه های ملی و راه های کشور و استان را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: در جهان امروز، بخش حمل ونقل از جمله بخش‌ های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه باید متحول شود تا چرخ های صنعت، کار و تجارت بچرخد.

استاندار گیلان  خاطرنشان کرد: همه براین باوریم که بایستی با گسترش زیر ساخت های حمل و نقل عمومی، روندی کارآمد داشته باشیم و با رعایت نظم، قانون و کار صادقانه، مردم را به استفاده از وسایل نقیله عمومی تشویق کنیم.

او افزود: مردم اگر خدمات خوب از ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا دریافت کنند، تمایل بیشتری به استفاده از این سیستم خواهند داشت.

زارع با اشاره به کاهش چشمگیر تلفات جاده ای در استان طی سال های اخیر گفت: این موفقیت نشانگر آنست که دست اندرکاران این بخش، موضوع ایمنی جاده ها را وجهه همت خود ساخته اند و دولت نیز تقویت اعتبارات مجموعه راهداری به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرناک را مورد توجه قرار داده است.

او یکی از زمینه های اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه را ترانزیت کالا دانست و افزود: توجه به موضوع حمل و نقل، تسهیل تردد و بهبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر اثرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رانندگان کامیون ها و حمل  و نقل درون شهری و برون شهری مسئولیت حمل بار، جابجایی کالا و مسافر را در ایام کرونا به خوبی انجام دادند، گفت: از تشکل‌های صنفی فعال در حمل و نقل کالا انتظار می رود همکاری با بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهند.

در این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه داد و برخی از تشکل های صنفی فعال در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر نیز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز