خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز خواستار شد؛

دولت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۰۰

شهردار تبریز با درخواست از دولت برای پرداخت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی، متذکر شد: اگر نتوانیم 75 درصد ترددهای درون شهری را از طریق حمل و نقل عمومی برقرار کنیم، در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،ایرج شهین باهر در میزگرد بررسی چالش‌ها و راهکارهای حمل و نقل عمومی در کلان شهرها که از شبکه خبر نیز پخش شد، گفت: دوره فعلی مدیریت شهری تبریز اولین و مهم‌ترین اولویت خود را پروژه قطار شهری قرار داده و در همین راستا در سه سال اخیر، شهرداری تبریز 22هزارمیلیارد ریال به این پروژه تزریق کرده است.

وی اضافه کرد: با تزریق این اعتبار، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و در حال حاضر تمام تمرکز ما تکمیل ایستگاه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق استاندارد، باید ناوگان اتوبوسرانی تبریز دارای دست کم 1200 دستگاه اتوبوس باشد، افزود: در وضعیت فعلی ما 640دستگاه اتوبوس داریم که عمدتا عمر آن ها هم بالای 12سال بوده و نیازمند نوسازی است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه سهم دولت در تامین ناوگان اتوبوسرانی 82.5 درصد است، گفت: متاسفانه دولت در سال‍‌های اخیر سهم خود را که قانون مکلف کرده، به بیشتر کلانشهرها از جمله تبریز پرداخت نکرده است.

وی یادآور شد: همچنین، امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، تولید اتوبوس در داخل کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش تشریح کرد: تامین بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بر عهده دولت است که از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی و یارانه بلیط باید این سهم ادا شود که متاسفانه در این حوزه هم شاهد اقدامات مثبتی نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز