خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان خبرداد:

افزایش 32 برابری میزان صادرات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۸۹

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزایش 32 برابری میزان صادرات شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عبدالرضا واعظی در گفت وگو باخبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: در سال گذشته با برگزاری 2300 نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی  و بیش 1200 نفر ساعت مشاوره در زمینه های بازاریابی، مالی و حقوقی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توانسته اند محصولات و خدمات خود را به ارزش بیش از 9  میلیون و هشتاد هزار دلار صادر کنند.

وی افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری توانسته اند در سالجاری محصولات و خدمات خود را به ارزش 839 میلیارد ریال در داخل کشور به فروش برسانند و گردش مالی این شرکت ها در سال 98، بیش از 2469 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال 97، 434 درصد رشد داشته است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تعداد طرح ها و ایده های ثبت شده در سامانه پذیرش آنلاین پارک، در سال 98 با افزایش 5 برابری نسبت به سال 97، به 750 مورد رسیده و در 7 ماهه سالجاری 434 طرح جدید در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در سال  گذشته عنوان کرد: تعداد شرکتهای دانش بنیان استان،  از۹۲ شرکت در سال 1397 به 162 شرکت در سال جاری رسیده است و از این تعداد، 44 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی یادآور شد: از  سال 81 تا 98 در مجموع حدود 70 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از 644 شرکت توسط پارک پرداخت شده و 359 فناوری جدید با اشتغال زایی برای 4155 نفر ایجاد شده است و هم اکنون 320  شرکت و موسسه فناور و دانش بنیان در 10 مرکز رشد و 6 مرکزنوآوری پارک در حال فعالیت هستند و 1140  نفر به صورت مستقیم در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز