خبرگزاری کار ایران

نماینده دشتستان:

جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۷۷

نماینده دشتستان گفت: انتظار می‌رود نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کنند.

به‌گزارش ایلنا از بوشهر ، ابراهیم رضایی صبح امروز چهارشنبه 26 آذر 1399 در نشست با رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: به رغم کمبودهای اعتباری که در جهاد دانشگاهی استان بوشهر وجود داشته است شاهد تلاش‌ها و اقدامات خیلی خوبی هستیم.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون نقش مهمی را در توسعه کشور داشته و اکنون با تاسیس این نهاد در بوشهر شاهد نقش‌آفرینی آن در روند توسعه استان بوشهر هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از طرح‌های اجرا شده جهاد دانشگاهی در استان بوشهر، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که بتواند با تکیه بر توان و استعداد جوانان مسیر توسعه استان را سرعت ببخشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید نقش خود را در مسیر توسعه استان ایفا کنند، افزود: انتظار می‌رود نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راه‌حل ارائه کنند.

وی ادامه داد: برای کمک به تامین بودجه و حمایت از پروژه‌‌های فناورانه مشارکتی به منظور تداوم فعالیت‌ها و خدمات جهاد دانشگاهی در استان بوشهر آمادگی کامل داریم با مجموعه های مختلف در تهران جلسات مشترک با بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری و وزارت نفت برگزار کنیم.

نماینده دشتستان با اشاره به پروژه تولید بچه‌ماهی و مجتمع  آبزی‌پروری جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه استان بوشهر در حوزه آبزیان ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود،حتی‌طرح‌های مطالعاتی زیادی در نقاط مختلف استان بوشهر و دشتستان انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسند.

دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان از ابتدای تاسیس تاکنون را ارائه کرد و گفت: انتظار داریم حمایت بهتر و بیشتری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان بوشهر صورت گیرد. از نظر بودجه ای در استان با مشکل روبرو هستیم و با توجه به تفاهمنامه با استان درخصوص راه اندازی مراکز پژوهشی و پزشکی و تحقیقاتی، تاکنون بودجه ای تخصیص داده نشده است که این باعث شده طرح های توسعه ای و فناورانه که در استان پیش بینی شده بود راه اندازی نشود.

وی با بیان اینکه متاسفانه میان دانشگاه‌ها هم‌افزایی لازم وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان نتوانسته اند متناسب با پتانسیل ها عمل کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به معضل گسترده بیکاری باید دغدغه همه مدیران و همچنین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشتغال باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز