خبرگزاری کار ایران

رانندگان مجتمع گاز پارس جنوبی خواستار شدند؛

حق استفاده از مزایای مشاغل سخت را از ما نگیرید

کد خبر : ۱۰۱۱۳۵۱

گر چه رانندگان حمل و نقل در زمره افراد دارای مشاغل سخت و زیان آور هستند اما با وجود شرایط سخت کاری، از مزایای این حق قانونی محرومند.

به گزارش ایلنا ،تعدادی از رانندگان مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به عدم تغییر وضعیت کاری شان  در دوران کرونا ، اظهار داشتند: با وجود اینکه شرایط کار همه نیروهای شاغل در پارس جنوبی به دلیل شرایط کرونا به ۱۴ ، ۱۴ یا ۲۰، ۱۰ و … تغییر کرده اما رانندگان با وجود ارتباط مستمر با کارکنان، مشمول این تغییر نشدند.

این رانندگان اضافه کردند: شرایط کار ما به گونه‌ای است که احتمال ابتلا به کرونا در آن به شدت بالاست اما شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و پیمانکار حمل و نقل، به بهانه کمبود نیرو، توجهی به سلامت و امنیت جانی رانندگان ندارند.

آنها همچنین خواستار مشمول شدن در طرح طبقه بندی مشاغل شدند و گفتند: با وجود اینکه طرح طبقه بندی مشاغل کارگری در سال گذشته به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد اما رانندگان مجتمع گاز پارس جنوبی مشمول این طرح نشده اند که باعث ایجاد ناعدالتی و تبعیض در پرداخت ها شده است.

رانندگان پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی حذف شغل‌شان در این شرکت از مشاغل سخت و زیان‌آور را غیر قانونی دانستند و تصریح کردند: رانندگان حمل و نقل در زمره مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده اما با وجود شرایط سخت کاری، ما را از مزایای این حق قانونی محروم کرده اند.

این رانندگان خواستار پاسخگویی مدیریت مجتمع گاز پارس جنوبی و رفع تبعیض ها علیه خود شده اند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز