خبرگزاری کار ایران

تولید جوجه یک روزه نژاد سلامت پس از ۱۸ سال در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۳۷

جوجه یک روزه نژاد مرغ سلامت پس از ۱۸ سال در یک واحد تولید مرغ مادر در چناران تولید و امروز نخستین محموله از این جوجه‌های یک روزه به مرغداری‌های خراسان رضوی تحویل شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد وکیلی مدیر اداری و پشتیبانی شرکت زنجیره یکپارچه مرغ مادر دیزباد در این خصوص گفت:  آذرماه سال گذشته و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی در تولید محصولات دام و طیور فرایند تولید جوجه یک روزه نژاد اصلاح شده با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در این مرکز آغاز شد.

وی افزود: فرایند تولید جوجه یک روزه با نژاد اصلاح شده، آذر ماه پارسال ابتدا از تولید جوجه از گله اجداد شروع شد و پس از آن مرحله تولید در گله مرغ مادر ادامه یافت که طی این مدت درنهایت تولید جوجه یک روزه نژاد سلامت وارد بازار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ماه نخست بیش از ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه به مرغداریها ارسال می‌شود و پیش بینی می شود این رقم تا ماه دوازدهم به حدود هفت میلیون قطعه برسد.

مدیر اداری و پشتیبانی زنجیره یکپارچه مرغ مادر دیزباد گفت: طی یک سال پیش رو از این مرکز ۳۶ میلیون قطعه مرغ نژاد سلامت راهی بازار تولید مرغ گوشتی خواهد شد.

وکیلی افزود: با توجه به کاهش تولید مرغ گوشتی در استان خراسان رضوی پیش بینی می شود نیاز استان به جوجه یک روزه در هشت دوره ۴۵ روزه و با تولید ۴۰ میلیون قطعه تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز