خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس خبر داد:

راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب در شهر صدرا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۹۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب ایران به منظور برداشتن گام‌هایی جدی برای ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ و کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب، در شهرداری صدرای شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، صابر سهرابی در نشستی که به منظور ارتقای سطح فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط با شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب در شهر صدرا برگزار شد، عنوان کرد: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران برای شیراز مرهون تلاش مروجان، دوستداران و فعالان عرصه کتاب و شهرداری این کلان‌شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی افزود: شهر صدرا نیز با دیدگاه و نگاه فرهنگ‌محور و ظرفیت‌های موجود می‌تواند دیدگاه فرهنگی را بر تمام کارها برتری دهد و با توجه به نیازها و توانمندی‌های موجود، به تحولات و رویدادهای ماندگار فرهنگی، ادبی و هنری دست یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه امکانات، فضا و وسعت شهر صدرا امکان اجرای برنامه‌های کلان ملی و بین‌المللی را فراهم می‌سازد، ابراز داشت: پیش از این نیز شاهد برپایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شایان توجهی در قالب مراسم استانی و ملی در صدرا بوده‌ایم؛ از همین رو امیدواریم با زبان هنر و افزایش فعالیت‌های فرهنگی بتوان مردم این شهر را به کتاب و ترویج کتابخوانی دعوت کرد.

سهرابی کتابخوانی را زیر بنای تمام فعالیت‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای می‌توانیم رویدادهای ترویج کتاب را گسترش دهیم؛ هرچند شهر صدرا گام‌های بزرگی را در این مسیر برداشته و بی‌تردید به دلیل توسعه‌ای که در آینده خواهد یافت، به فعالیت‌هایی صدچندان نیاز دارد.

وی همچنین نوید داد که اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس می‌تواند از نظر تامین کتاب، حمایت های لازم را انجام دهد؛ همچنین تاسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ترویج کتابخوانی و رویدادهای فرهنگی در شهر صدرا از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

بهزاد پرنیان، شهردار شهر صدرا نیز با اشاره به اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی و دست‌یابی به دانش در این شهر جایگاهی ویژه دارد، گفت: امیدواریم در کنار رشد شاخص‌های جمعیتی و افزایش امکانات فرهنگی بتوانیم شهر صدرا را برای بدل شدن به یک کلان‌شهر آماده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل فرهنگی شیراز و صدرا، اظهار داشت: فراهم‌ساختن زیرساختارهای فرهنگی از جمله ایجاد سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی و کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ صدرا که از جمله مدرنترین امکانات در اکوپارک این شهر است و بهره‌برداری از یک کتابخانه در فاز دوم این شهر نشان از هدف‌گذاری و توسعه فرهنگی شهر صدراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز