خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

رتبه نخست گیلان در کشت مکانیزه شالیزارها در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۸۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کسب رتبه نخست این استان در کشت مکانیزه برنج، گفت: از ابتدای امسال ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین نشاکار پرداخت شده است.

به‌گزارش‌ایلنا از رشت، مسعود الماسی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های‌وزارت جهاد کشاورزی مکانیزاسیون کشت برنج است، اظهار کرد: خوشبختانه در استان گیلان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در سال زراعی گذشته نیز با کشت مکانیزه در ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری رتبه نخست کشور را کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در سال زراعی آینده ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه کشت خواهند شد، گفت: در همین راستا ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان برای خرید ماشین نشاکار پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این میزان تسهیلات برای خرید هزار و ۲۰۰ ماشین نشاکار پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر ۱۰ بانک نشا صنعتی و تعداد نیز بانک نشا خانگی در استان گیلان فعال هستند.

وی در ادامه به مزایای نشا شالیزارها به صورت مکانیزه اشاره و بیان کرد: کاهش هزینه‌های تولید و سختی کار، کاهش مصرف بذر و ابتلاء به آفات و بیماری‌ها بخشی از این مزایا است.

الماسی ادامه داد: افزایش اثر بخشی سایر نهاده‌های کشاورزی، انجام به موقع عملیات نشاکاری، افزایش تولید و علاقه‌مندی قشر جوان روستایی نیز از دیگر مزایای مکانیزاسیون کشت برنج محسوب می‌شود.

وی به صرفه‌جویی ۲۰ کیلوگرمی بذر در هر هکتار با انجام کشت مکانیزه نیز اشاره و اضافه کرد: تا پایان امسال ۳۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات نیز برای خرید انواع ماشین آلات کشاورزی برای کشت ماشینی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز