خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

دستگیری اعضای ‌بزرگ‌ترین باند اخلال در نظام ارزی کشور در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۱۲

‌سخنگوی قوه قضائیه گفت: بزرگ‌ترین باند اخلال در نظام ارزی کشور در خراسان رضوی شناسایی و ‌۱۹ متهم در این ارتباط دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در این خصوص گفت: چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی شناسایی و دستگیری شدند که بزرگترین باند مربوط به خراسان رضوی است.

وی افزود: متهمین این باند از طریق بیش از هفتاد کارت‌ بازرگانی که به نام اشخاص ضعیف و بی‌بضاعت صادر شده بود و با تبانی با عوامل گمرک رفع تعهد ارزی خلاف واقع انجام می‌دادند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ارز ناشی از صادرات این باند که باید رفع تعهد ارزی کند مجموعا یک وچهار دهم میلیارد یورو است.

اسماعیلی تصریح کرد: در همین پرونده ۵ نفر با ۵۰ میلیون یورو تعهد ارزی در کرمانشاه؛ دو نفر با ۱۲ میلیون یورو تعهد ارزی در آستارا؛ ۴ نفر با ۱۴ میلیون یورو تعهد ارزی در بندرعباس، ۵ نفر با ۱۵۱ میلیون یورو تعهد ارزی [با همدستی برخی عوامل گمرک]در گمرک غرب تهران و ۴ نفر با ۱۶ میلیون یورو در گمرک شهریار در این زمینه دستگیر شدند.

وی افزود: این اقدامات بخشی از پرونده بزرگ اقدام قاطع قوه قضاییه در پیگیری ارز‌های صادراتی است که با معرفی از سوی بانک مرکزی انجام شد.

اسماعیلی تصریح کرد: پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان کالا بدون تشکیل پرونده و با مذاکره و پیگیری نیز در دستورکار قرار دارد که در همین ایام اخیر معادل ۹ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع تعهد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز