خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان مطرح کرد:

دانشگاه کاشان در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۱۰۲

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان برای چهارمین سال متوالی،در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک2020 رتبه دوم کشور را کسب و در میان 5 دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از کاشان،  مجید منعم زاده افزود: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک خوش درخشید و در جایگاه 5 ام در میان دانشگاه‌های خاورمیانه و رتبه 97 جهانی (در میان 100 دانشگاه برتر رتبه بندی گرین‌متریک 2020) قرار گرفت.

 وی خاطر نشان کرد: این رتبه بندی باهدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست وتوسعه پایدار در دانشگاه های کشورهای مختلف راه اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی "محیط زیست و زیرساخت" ، "انرژی وتحقیقات اقلیمی" ، "مدیریت پسماند" ، "آب" ، "حمل ونقل"، "آموزش"  برای رتبه بندی مؤسسه ها استفاده می کند.

گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ده هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شود که فهرست پانصد مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.

مشارکت در رتبه بندی گرین متریک گامی در جهت فعالیت‌های بین المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آنها به سایر دانشگاه ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز