خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد:

آماده باش ۵۴۵ راهدار برای مقابله با بحران های احتمالی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۸۰

مدیرکل راهداری گیلان گفت: ۵۴۵ راهدار در قالب ۶۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی برای بحران های احتمالی در فصل زمستان در آماده باش هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، فریبرز مرادی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های دارای اولویت در حوزه حمل و نقل است، گفت: مسافر خیز بودن، وجود بندر انزلی به عنوان محل حمل و نقل کالا و در حوزه بین المللی وجود مرز آستارا از ظرفیت‌های استان گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ پایانه مسافری، شش پایانه توسط شهرداری و بخش عمومی و چهار پایانه توسط بخش خصوصی و سه پایانه توسط اداره کل راهداری استان ساخته شده است، افزود: دو کانون حمل و نقل در حوزه کالا و مسافر و هشت انجمن شرکت‌های مسافری، پنج انجمن صنفی رانندگان مسافربری در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه دو هزار و ۵۲۶ دستگاه در حوزه مسافر در استان فعالیت دارند، ادامه داد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا گیلان ۲۲.۷۲ است که سن کشوری در این حوزه ۱۹.۱۴ است.

کاهش ۳۵ درصدی ورود مسافر به گیلان طی هشت ماه گذشته

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال میزان ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه ۱۳‌.۲۹ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در این مدت با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد، بیش از دو میلیون و ۸۶ هزار مسافر وارد استان شدند که نسبت به سال قبل، ۳۵.۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری گیلان تصریح کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۲۲۷ تن کالا برای تأمین نیازهای مردم وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته و همچنین ۲۲۵ تن کالا نیز از استان ترانزیت شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۸ باب مجتمع خدمات رفاهی و ساخت ۹ مجتمع دیگر، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل، اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان در ۱۰۰ مدرسه بود که طی آن لباس‌های شبرنگ و دفترهای مزین به پیام‌های ایمنی تردد بین دانش آموزان توزیع شد.

مرادی با بیان اینکه در سطح روستاهای گیلان، اقدام به توزیع هزار و ۲۵۰ کلاه ایمنی و آشکارسازی نقاط به وسیله نصب شبرنگ کرده‌ایم، گفت: ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی و آشکارسازی وسایل نقلیه شهری، ارتقای ایمنی وسایل نقلیه، ساخت ۱۰ برنامه موشن گرافی و کلیپ از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ سامانه ثبت تخلفات فعال و ۲۱ سامانه نظارت فنی در راه‌های استان فعال است، تصریح کرد: به زودی ۱۱ سامانه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و ۸۴ سامانه تردد شمار نیز در محورهای استان فعال هستند.

برخورداری ۵۷ درصد راه‌های روستایی گیلان از آسفالت

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار دستگاه خودرو وارد استان شد و حدود ۱۰ میلیون دستگاه از استان خارج شد، افزود: این میزان معادل متوسط تردد، ۵۱۸ وسیله نقلیه در ساعت است و در مجموع میزان ورودی به استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مرادی با بیان اینکه ۵۴۵ راهدار به همراه ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با ۶۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی برای زمستان امسال فعال هستند، ادامه داد: ۱۰ هزار تن نمک نیز خریداری و دپو شده است.

مدیرکل راهداری گیلان ادامه داد: مقاوم سازی پل‌ها، پاکسازی رسوب و ساماندهی رودخانه، احیای زهکشی، انجام مطالعات و بهسازی پل‌های تخریب شده از اقداماتی است که در حوزه نگهداری ابنیه فنی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است دو دستگاه لودر به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان اضافه شود، افزود: ۵۷ درصد راه‌های روستایی گیلان برخوردار از آسفالت است و برای آسفالت سه هزار کیلومتر راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز