خبرگزاری کار ایران

بابایی در گفت و گو با ایلنا :

هوشیار باشیم تا شب چله امسال ، آخرین یلدای دیگران نشود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۶۵

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با عنوان اینکه دورهمی شب یلدا اغلب با بزرگترهای فامیل و سالمندانی که آسیب پذیرتر هستند، برگزار می شود، تصریح کرد: اگر الگوی استقبال از اولین شبِ زمستان به روال سنوات قبل باشد، شاهد موج شدید شیوع کرونا خواهیم بود و متاسفانه برای بسیاری از افراد خانواده به ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها آخرین شب یلدا رقم می خورد.

مهرداد بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کنترل موج سوم بیماری کرونا در استان البرز، اظهار داشت: در این مرحله با محدودیت های اجرا شده و همکاری عمومی شهروندان، طی ۳ هفته گذشته، شاهد روند نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان هستیم.

 هوشیار باشیم تا  شب چله امسال ، آخرین یلدای دیگران نشود

وی با تاکید بر ضرورت استمرار رعایت پروتکل ها، افزود: با توجه به امکان شکنندگی شرایط فعلی، ممکن است استان به وضعیت قرمز و بحرانی قبل تغییر کند چراکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی البرز با درنظر گرفتن آلودگی هوا که ناشی از افت دما، تشدید می شود، این استان را در معرض شیوع مجدد کرونا قرار خواهد داد.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به سرما و عدم تهویه مناسب مکان های مسقف و منازل مسکونی به خبرنگار ایلنا گفت: در موج ابتدایی کرونا در فصل زمستان گذشته نیز این موضوع، تجربه شده است و شاهد روند صعودی بیماری کرونا بودیم لذا اگر پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، شستشوی دست ها و فاصله اجتماعی، رعایت نشود، وضعیت قرمز البرز برگشته و ممکن است نسبت به موج های قبل نیز سنگین تر باشد.

بابایی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر ضرورت عدم برگزاری آیین شب یلدا و جمع شدن خانواده ها، گفت: با توجه به جهش های بیماری کووید ۱۹، ویروس به شکل انفرادی و فرد به فرد، منتقل می شود به خصوص در جمع اقوام و خانواده ها و در محیط های دربسته و بدون تهویه منازل، انتقال کرونا خیلی سریع خواهد بود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با عنوان اینکه دورهمی شب یلدا اغلب با بزرگترهای فامیل و سالمندانی که آسیب پذیرتر هستند، برگزار می شود، تصریح کرد: اگر الگوی دید و بازدید شب یلدا و استقبال از زمستان، همچون سنوات قبل برگزار شود با توجه به اینکه استفاده از ماسک در بین خانواده، متداول نیست و ناقلین بیماری بدون عارضه و نامشخص هستند، احتمال بروز بیماری زیاد می شود.

این مسئول استانی با عنوان اینکه اگر دورهمی شب یلدا برقرار شود شاهد موج شدید در زمستان پیش رو خواهیم بود، توضیح داد: چنانچه یکی از اقوام، ناقل باشد، استفاده از ماسک بعد از حدود یک ساعت، بی تاثیر است و ویروس به راحتی منتقل می شود و متاسفانه ممکن است برای بسیاری از افراد خانواده به ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها آخرین شب یلدا رقم بخورد لذا باید هوشیار بود که شرایط بروز بیماری را برای خود و خانواده، فراهم نکنیم.

بابایی گفت: با وجود اینکه بنا به سنت ایرانی در سال جاری، دید و بازدید نوروز، برگزاری روز طبیعت و مسافرت های تعطیلات بهار و تابستان گذشته با دستورالعمل و محدودیت های اجباری، مانند سالهای قبل انجام نشد، اما لازم است شب یلدای سال جاری نیز بدون دورهمی و به صورت‌ مجازی برگزار شود تا زمستان پیش رو، بدون بحران بیماری، سپری شود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل ها و رسیدن واکسن بتوان با شکست ویروس منحوس کرونا و برگشت روال زندگی قبل به استقبال سال جدید و بهار رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز