خبرگزاری کار ایران

در نشست بررسی ممنوعیت به کار گیری اسامی و واژگان بیگانه در هرمزگان تأکید شد؛

ضرورت حفاظت و صیانت از مرزهای زبانی و فرهنگی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۶۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در نشست بررسی ممنوعیت به کار گیری اسامی و واژگان بیگانه بر ضرورت حفاظت و صیانت از مرزهای زبانی و فرهنگی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی به پیشینه و اهمیت زبان فارسی اشاره کرد و گفت : اعتبار ایران به زبان و ادب فارسی است و مهم‌ترین شاخصه فرهنگی ایران است که برای همه جهانیان شناخته شده است.

وی افزود: همانگونه که در تاریخ بسیاری از قهرمانان و پهلوانان از مرزهای فیزیکی ایران حفاظت کردند کسانی هم بودند که از مرزهای زبانی و فرهنگی محافظت کردند و  آوازه گستره مرزهای زبانی ایران از مرزهای فیزیکی بیشتر است و تا مرزهای چین ، آسیای صغیر و مدیترانه را در بر می گیرد و اصطلاحات واژگان فارسی استفاده می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: با توجه به گسترش رقابت فرهنگی در جهان امروز و افزایش سطح مبادلات کالاهای فرهنگی و ورود واژگان بیگانه به طرق مختلف ، حفاظت و صیانت از زبان فارسی یک وظیفه همگانی است و باید از مزیت زبان فارسی و گستره بزرگ آن به عنوان یک عنصر وحدت بخش در میان ملت های مختلف استفاده کرد.

کمالی زرکانی با تاکید بر عدم استفاده از واژگان بیگانه در منظر شهری از مدیران دستگاه های فرهنگی و اصناف مرتبط خواست که با نظارت بیشتر همکاری لازم را نسبت به اصلاح تابلوهای شهری که از واژگان بیگانه استفاده کرده اند به عمل بیاورند.

وی یاد آور شد: بر اساس دستور العمل جدید ، استفاده از واژگان و اسامی بیگانه در تابلوهای کسب و کار ، نام ساختمان ها و نام شرکت ها ممنوع است و همه اسامی می بایست به زبان فارسی نوشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز