خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره صمت سرخس مطرح کرد؛

کاهش سهمیه آرد نانوایی ها در سرخس صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۴۴

سرپرست اداره صمت سرخس مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کاهش سهمیه آرد نانوایی ها را تکذیب و سیاست کاری این سازمان را بر مبنای اجرای درست قانون، شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، علی اکبر اکبری با تکذیب کاهش سهمیه نانوایی ها درسطح شهرستان سرخس گفت: از دی‌ماه سال گذشته،  با نظارت مستمر و پیگیری دائم و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول هرگونه تخلف به شدت در سطح صنوف کاهش و صنوف فعال و قانونمند را مورد تشویق قرار داده ایم. 

وی در خصوص شایعات کسر سهمیه آرد نانوایی ها شهر و روستاها افزود: براساس قانون، سهمیه نانوایان نیمه یارانه ای ۱۶۶ کیسه در ماه است که باید در ۲۶ روز کاری روزی ۶ کیسه پخت کنند، از آنجا که در گذشته اجازه خرید آرد آزاد را داشته اند و هم اکنون بدلیل گرانی آرد آزاد خرید مازاد بر سهمیه صرفه و سودی ندارد تنها به سهمیه ۶ کیسه اکتفا و در ۶ ساعت روزانه پخت می کنند. 

سرپرست اداره صمت یاد آور شد: وجود صف‌های طولانی در مقابل نانوایی ها شهر ناشی از کیفیت پایین پخت نان در نانوایی روستایی، افزایش جمعیت جامعه روستا و حضور عشایر؛ دامداران در مراتع شهرستان که از سایر شهرستانها استان میهمان ما هستند از عوامل بالا رفتن مصرف نان در منطقه است.

اکبری تصریح کرد: با پیگیری انجام شده بزودی آرد نیمه یارانه‌ای را البته به برخی از نانوایی های که در رصد و پایش انجام شده صلاحیت سنجی شده و توان کاری نیز دارند، برای افزایش ساعت پخت سهمیه اختصاصی خواهیم داد که به محض وصول اعلام خواهد شد چرا که  مردم حق دارند بدانند نانوایی محله شان چه تعداد سهمیه آرد دارد و باید به چه میزان نان تولید کند که این امر مهم به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز