خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

بهره مندی ۳۴ روستای خراسان رضوی تا اسفند ماه از آب شرب

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۳۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری شده تا ۳۴ روستای دیگر استان نیز با جمعیت ۲۶ هزار نفر در اسفند ماه سال جاری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از آب شرب بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علوی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با دو استان سمنان و کردستان، که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در ادامه خدمت‌رسانی به روستائیان خراسان رضوی و در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن، پروژه‌هایی را در سطح استان خراسان رضوی در ۹ شهرستان افتتاح می‌کنیم که این موضوع باعث می‌شود تا روستائیان با دریافت خدمات مناسب‌تر در روستاهای خود ماندگار شده و به تولید در روستاها بپردازند.

وی افزود: در این مراسم پروژه‌های ۴۲روستا با مبلغ ۳۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. ۱۹روستا در شهرستان نیشابور، ۱۱روستا در شهرستان خواف، چهار روستا در شهرستان سبزوار، یک روستا در شهرستان طرقبه و شاندیز، دو روستا در گلبهار، یک روستا در شهرستان چناران، دو روستا در شهرستان فریمان و در تایباد و سرخس مجموعا یک روستا از آب شرب سالم و پایدار برخودار شدند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها از مجموع ۲۹۰۰ روستایی که در خراسان رضوی قرار دارند، ۴۲ روستا از لیست روستاهای دارای مشکل خارج شده است.

علوی ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها با صرف ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و خصوصی و صندوق توسعه ملی، اقدام به ساخت ۳۵۶۰ مترمکعب مخزن ذخیره و سه ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۸۴ هزار و ۲۵۰ متر خطوط انتقال، ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر اصلاح و ۶۴ هزار و ۳۰۰ متر توسعه شبکه شده است. آب شرب مورد نیاز این تعداد روستا از ۱۰ حلقه چاه با دبی ۶۷ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز