خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد:

محدودیت‌های کرونایی بازار کساد ما را بی رونق‌تر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۰۵

به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد ، محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار در روزهای اخیر بدترین ضربه را به این صنف وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: متاسفانه سال گذشته هم کرونا در بدترین زمان، وقتی که ما محصولات‌مان را برای فروش شب عید آماده می‌کردیم وارد کشور شد و در پی آن تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها باعث کسادی بیشتر بازار بی رونق ما شد. جنس‌هایی هم  که  برای فروش در ایام سال نو آماده کرده بودیم در مغازه‌ها ماند و خراب شد.

او افزود: تعطیلی‌های امسال هم درست مصادف شد با شب یلدا که متاسفانه باز هم بازار ما راکد است. طولانی شدن این تعطیلی‌ها    باعث می شود  تقریبا بیشتر محصولاتی را که کهنه و خراب می شوند  به اجبار معدوم کنیم و متحمل ضرر و زیان  می‌شویم.

او اضافه کرد:سال گذشته آجیل از اسفند ماه آماده فروش بود که در  دوران قرنطینگی خراب شد. از بین بردن این همه جنس فقط ضرر عمده فروش و مغازه دار نیست بلکه اینها سرمایه ملی است که از بین رفته است در حالی که این آجیل‌ها می‌توانست صادر شود یا به دست مصرف کننده برسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد ادامه داد: علاوه بر قرنطینه‌های متمادی و تعطیلی‌های بازار، محدودیت‌های زمانی هم در آشفتگی بازار بی تاثیر نبوده است. چون آماده کردن این نوع از اجناس بسیار زمان‌بر است و زمان زیادی را تا ارائه به مشتری سپری می‌کند و همه این مسائل باعث شد که تمام برنامه ریزی‌های صنف ما بهم بریزد، چون همانطور که می‌دانید خرید چیزی مثل آجیل و خشکبار که خرید اول صبح مردم نیست و زمانی هم که مردم می‌خواهند برای خرید مراجعه کنند تازه محدودیت‌های رفت و آمد شروع می‌شود، پس می‌توان فهمید که این اتفاقات توانسته چه بلایی بر سر بازار آجیل و خشکبار بیاورد.

ارزانی ممقانی بیان کرد: به نظر من بستن مغازه‌ها در بحث کنترل ویروس کرونا حداقل در صنف ما هیچ تاثیری نداشته  و این میان اتفاقی که پیش آمده این است که طبق گفته ستاد کرونا، سهم صنوف درانتشار این بیماری فقط ۱۱درصد بوده است؛ و این هم معمولا در صنوفی اتفاق می‌افتد که مردم تجمع زیادی دارند مانند فروشگاه‌های زنجیره ای، نانوایی ها، نه در صنف آجیل و خشکبار که صاحب مغازه در یک مغازه ۱۰۰متری شاید در هر ساعت دومشتری داشته باشد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد تاکید کرد: به طور معمول هر مغازه عمده فروشی حداقل ۱۰کارگر دارد که اغلب شان سرپرست خانوار هستند. نمی‌توان به خاطر تعطیلی‌ها کارگر را اخراج کرد پس کاسبان مجبور هستند با این وضعیت، هزینه بیمه و حقوق او را هم بپردازند آن هم بدون اینکه سودی داشته باشد این در حالی است که متاسفانه در این وضعیت دولت حداقل کاری که می‌توانست برای اصناف انجام دهد بخشیدن مالیاتشان بود که متاسفانه آن را هم انجام نداد. این در حالی است که با هر اتفاقی که در کشور می‌افتد از کسبه می خواهند که همراهی و همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز