خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی خوشاب خبر داد:

کشت زیره سیاه کوهی برای اولین بار در شهرستان خوشاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۹۸

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خوشاب گفت: با هدف ترویج کشت گیاهان دارویی وکم آب طلب، کشت زیره سیاه دیم با همکاری شرکت خصوصی در مقیاس آزمایشی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، ابراهیم رودسرابی در این خصوص گفت: شهرستان خوشاب به لحاظ سطح زیر کشت و تولید زیره دیم جایگاه نخست در خراسان رضوی را دارد و به منظور حمایت از توسعه گیاهان دارویی، تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خوشاب گفت: تکثیر این گیاه با بذر انجام شده همچنین نیاز آبی زیره در مناطقی با مقدار ۱۵۰ میلیمتر آب در سال نیز تامین می‌شود و بنابر این این گیاه را می‌توان بصورت دیم کشت کرد.

وی ادامه داد: امسال دو هزار و ۷۷۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت زیره رفته است که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رودسرابی افزود: زیره سیاه، گیاهی مرتعی(کوهی)، چندساله و پیازی است که در سالهای اخیر اهلی سازی شده و بصورت زراعی درآمده این گیاه دارای طبیعتی گرم و با خواص دارویی ضد نفخ، ضد سرطان، شیر افزا و معطر است که بعنوان طعم دهنده غذا از آن استفاده می شود.

شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ،  ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و دو رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.

سلطان آباد مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز