خبرگزاری کار ایران

با هدف ثبت جهانی؛

سازه‌های الحاقی معاصر چشمه علی دامغان تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۹۷

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: نقشه‌برداری محوطه و باغ چشمه‌علی برای طراحی منظر و سامان‌دهی این مجموعه بر مبنای استانداردهای ثبت جهانی، انجام و تخریب سازه‌های الحاقی معاصر نیز انجام شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی جمال مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: احیای منظر اصیل باغ تاریخی چشمه‌علی دامغان در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه برای سامان‌دهی و مرمت این مجموعه تاریخی و گردشگری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان سمنان اختصاص یافته است، بیان کرد: بهسازی و مرمت چشمه‌علی با هدف رفع مشکلات زیرساختی در حال انجام است.

جمال خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش کردن محوطه، مبلمان، مرمت دیوارهای باغ، ساماندهی برق و نورپردازی و از جمله اقدام‌های مرمتی در دست اجرا است.

او اظهار داشت: مجموعه چشمه‌علی دامغان یکی از خوش آب ‌و هواترین تابستان‌گاه‌های ایران است که دارای ۲ دریاچه و ۲ عمارت با ارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفوی و اوایل دوره قاجار است.

جمال یادآور شد: چشمه‌علی دامغان با شماره ۸۳۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در سال ۱۳۸۶ در جلسه هیات وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز