خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

ظرفیت تصفیه خانه آب شهر همدان افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۶۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه آب لوله کشی شهر همدان ۱۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با ساخت یک شتابدهنده (oxylator) جدید در تصفیه‌خانه اکباتان، ظرفیت تولید آب این تصفیه‌خانه از ۳۸۰ به ۴۸۰ لیتر در ثانیه رسید.

وی اظهار داشت: طراحی و ساخت این شتابدهنده برای نخستین بار در غرب کشور به طور کامل توسط متخصصان آبفای استان همدان انجام شده است.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است، عنوان کرد: ساخت این شتابدهنده توسط مهندسان آب و فاضلاب استان همدان دستاورد مهمی بود که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دانش فنی متخصصان این شرکت را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شتابدهنده (oxylator) نوعی حوضچه زلال ساز است که بخشی از عملیات تصفیه آب شرب را انجام می‌دهد که در تصفیه‌خانه اکباتان پیش از این چهار شتابدهنده فعال بود که برای افزایش ظرفیت تولید آب یک شتابدهنده دیگر به آن‌ها اضافه شد.

کل جمعیت شهری و جمعیت ۸۲۳ روستای استان همدان از آب لوله کشی بهره‌مند هستند.

بر اساس آخرین آمار سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز