خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قزوین خبر داد:

سرشماری گونه‌های جانوری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۲۵

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: سرشماری گونه‌های جانوری استان امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نیمه اول دی ماه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: زمان انجام سرشماری انواع گونه‌ها متفاوت است و سرشماری پستانداران علف خوار معمولا در نیمه اول دی و سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در اواخر دی ماه صورت می‌گیرد.

مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به اینکه کرونا سرشماری گونه‌های جانوری را هم با مشکلاتی رو به رو کرده است، افزود: آگاهی از وضعیت جمعیت انواع گونه‌های جانوی اساس برنامه ریزی و مدیریت حیات وحش محسوب می‌شود و باید به صورت سالانه این سرشماری انجام شود.

عباس نژاد ادامه داد: سرشماری گونه‌های جانوری بسیار اهمیت دارد و خلاء آماری یک سال به تحلیل روند لطمه می‌زند، به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی مناسب و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری بیماری کرونا این کار صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه سرشماری امسال در هفت منطقه و در هفت روز کاری با حضور ۱۹۰ نفر روز و پیمایش میدانی کارشناسان و محیط بانان و حضور علاقه‌مندان و جوامع محلی انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: براساس آمار و مشاهده‌های میدانی محیط بانان به نظر می‌رسد وضعیت جمعیت پسانداران علفخوار در مناطق حفاظت شده و شکار و تیر اندازی ممنوع استان در سال جاری مطلوب باشد.

مدیر کل محیط زیست استان یادآور شد: این اداره کل برای حفاظت از این گونه‌های جانوری برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده است و تمام تلاش خود را می‌کند تا این گونه‌ها از بلایای طبیعی و انسانی محفوظ بمانند.

استان قزوین سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز