خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خبرداد:

اختصاص ۲۴ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۱۲

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص ۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش استان قزوین در سال جاری خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، توفیق محمدحسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقای کمی و کیفی سطح آموزش‌های عملی و کارگاهی در هنرستان‌ها، یکی از اولویت‌های مهم است که افزایش تجهیزات هنرستان‌ها در راستای تحقق این مهم انجام می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۴۸ دانش آموز قزوینی در هنرستان‌های استان تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۹۱۶ دانش آموخته در شاخه فنی و حرفه‌ای و ۹ هزار و ۶۳۲  نیز در شاخه کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

محمدحسینی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۶ هنرستان در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۳۵ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۸۱ هنرستان کار دانش است که بیش از  ۳۹۵ کارگاه و ۶۷ سوله آموزشی در سطح استان داریم.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۴۰ درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند که در این بخش قزوین جزو پنج استان اول کشور به شمار می رود.

این مسئول اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده ۵۰درصد دانش آموزان استان در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل کنند که این موضوع نیازمند افزایش تعداد هنرستان‌ها و تقویت تجهیزات است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم به ۸۰ کارگاه و ۴۰ سوله آموزشی و ۲۲ هنرستان در سطح استان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه امکانات هنرستان‌ها استان برای توسعه مهارت‌های فنی حرفه‌ای کافی نیست، افزود: برای تجهیز هنرستان‌ها در رشته‌های صنعتی  و کشاورزی به اعتبار نیازمند هستیم.

۸۳ هزار و ۳۳۴ دانش‌آموز در مقطع متوسطه مدارس استان قزوین تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۷  هزار و ۵۴۸ در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز