خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان خبرداد:

واحد اسکرابر تصفیه خانه آب زنجان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۶۴۰

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، خبر از بهره برداری واحد اسکرابر تصفیه خانه آب زنجان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزءقاسمی با اعلام این خبر، گفت: با بهره برداری از این واحد، استان زنجان نیز از تکنولوژی اسکرابر بهره مند و جزو معدود استان های برخوردار از این سیستم در کشور شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، در ادامه با اشاره به اینکه این واحد مجهز به دو دستگاه اسکرابر است که وظیفه خنثی سازی نشت گاز کلر مورد نیاز تصفیه خانه آب زنجان را عهده دار است، افزود: این اقدام در راستای ارتقاء ایمنی واحد کلرزنی و عواقب مخرب نشت گاز کلر برای سلامتی کارکنان و محیط زیست انجام شده است.

وی افزود: واحد کلرزنی تصفیه خانه آب زنجان به مساحت 250 مترمربع، توانایی گندزدایی سالانه حدود 25 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شهر زنجان را دارد.

با توجه به ضرورت تزریق گاز کلر جهت گندزدایی آب شرب و حفاظت کارکنان و محیط زیست در مقابل نشت احتمالی گاز کلر، واحد اسکرابر تصفیه خانه آب زنجان با هزینه ای در حدود 5 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.

در حال حاضر استفاده از کلر برای گندزدایی آب به دلیل هزینه مناسب، قدرت میکروب کشی و اثر ابقایی نسبتاً خوب آن ، متداول ترین روش در دنیا محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز