خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کاشان خبر داد:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها‌ی کاشان با اشتغال زندانیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۵۳۹

دادستان عمومی و انقلاب کاشان از اشتغال زندانیان در طرح جنگل کاری در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، روح الله دهقانی اظهار داشت: در اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها، با تلاش های ریاست و مجموعه زندان کاشان، قراردادهای خوبی با شهرداری و منابع طبیعی و سایر نهادها به امضاء رسیده است تا از ظرفیت مددجویان در طرح های خدماتی شهری و پروژه‌های عام المنفعه استفاده شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرح‌های مختلفی در همین زمینه در حال اجراست به نحوی که حدود ۴۷ درصد از مددجویان زندان کاشان در نهادهای عمومی و شرکت‌های خصوصی به عنوان مجازات جایگزین حبس مشغول به کار هستند.

دهقانی تصریح کرد: برخی از مددجویان به علل ناخواسته از جمله شرایط اقتصادی گرفتار حبس شده‌اند، بنابراین مجازات جایگزین حبس فرصت بازگشت آبرومند آنها به جامعه را فراهم می‌کند.

دادستان کاشان اذعان داشت: امیدواریم با اجرای این طرح ضمن کمک به حفظ محیط زیست و تقویت پوشش گیاهی منطقه در سالهای آتی شاهد به بار نشستن بذر بادام کوهی باشیم.

رئیس اداره زندان کاشان نیز در این باره گفت: طرح جنگل‌کاری با هدف اجرای سیاست‌های دوازده گانه سازمان زندان‌ها برای کاهش جمعیت کیفری و اشتغال مددجویان صورت گرفته است. این طرح در قالب امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه  اداره زندان کاشان با اداره منابع طبیعی و در راستای اشتغال محکومان مالی اجرا می‌شود.

 محسن محبوبی افزود: این مرحله از طرح جنگل‌کاری، مراتع شهرستان کاشان در قالب طرح «جنگلانه» اجرا شده و برای ۱۵ نفر از مددجویان زندان کاشان به مدت ۶۰ روز ایجاد اشتغال می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تصریح کرد: توسعه جنگل‌کاری در کنار افزایش سرانه سبز شهری با ذخیره بارش‌های آسمانی به خصوص بارش‌های سیلابی فصل بهار، کمک شایانی به کنترل سیل در شهرستان کاشان می‌کند.

محمد مهدی شریفی اظهار کرد: ویژگی اجرای طرح‌های جنگل‌کاری، ذخیره حجم قابل توجهی از روان آب‌های شهرستان است، به گونه‌ای که هر گودال می‌تواند تا دو مترمکعب آب در خود ذخیره کند.

علی خالویی کارشناس ناظر طرح افزود: این جنگل‌کاری با بذر بادام کوهی گونه اسکوپاریا انجام می‌شود که در هر گودال می‌توان حداقل چهار تا پنج پایه بادام کوهی کشت کرد.

وی اظهار کرد: کنترل ریزگردها و گرد و غبارهای محلی و کاهش قابل توجه این نوع آلاینده‌های زمین ساختی از دیگر مزایای این پروژه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز