خبرگزاری کار ایران

در بازدید مدیران شهری از روند اجرایی ایستگاه های مترو شیراز مطرح شد ؛

پیشرفت خوب نیروهای شهرداری در احداث مترو شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۵۴

رئیس شورای شهر شیراز گفت: نیروهای شهرداری شیراز با سرعت بسیار بالا و استفاده از تمام ظرفیت های فنی و تخصصی موفقیت های خوبی در زمینه احداث مترو دارند.

به گزارش ایلنا سید عبدالرزاق موسوی در بازدیدی که به همراه شهردار شیراز از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو شامل ایستگاه های عادل آباد، دولت و امیرکبیر داشت با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه شهری پایدار توجه به توسعه حمل و نقل عمومی، پیاده روی و دوچرخه سواری است، افزود: نقش حمل و نقل ریلی با توجه به مسائلی همچون توجه به محیط زیست، عدم آلودگی هوا و سرعت بالای جابجایی شهروندان برای دسترسی به امکانات و خدمات مختلف بسیار تعیین کننده است.

او اضافه کرد: موضوع اصلی حمل و نقل عمومی توسعه دسترسی شهروندان است و حمل و نقل ریلی این زمینه را به خوبی فراهم می کند.

شهردار شیراز نیزضمن اشاره به بازدید مستمر از روند اجرایی خط دو مترو در دوشنبه های هر هفته گفت: با توجه به تلاش و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل ریلی امیدواریم خط دو را در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده حداقل با سه ایستگاه به بهره برداری برسانیم

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه ایستگاه های خط دو مترو با برنامه ریزی خوب و تجهیزات و نیروی انسانی مناسب در حال احداث هستند، افزود: امیدوارم بهره برداری از مترو در زمان معین هدیه خوبی به شهروندان باشد.

او ادامه داد: ایستگاه قهرمانان در میانرود ( ایستگاه آغازین خط دو) تا ایستگاه رحمت عملیات ریل سازی و روسازی انجام شده است و عملیات اجرایی سایر ایستگاه ها نیز در دست انجام است.

در خصوص عملیات اجرای ایستگاه عادل آباد گفت: روند اجرایی این ایستگاه پیشرفت مناسبی داشته و به مرحله عملیات نهایی نزدیک می شود.

شهردار شیراز در بازدید از ایستگاه دولت اعلام کرد: حجم و سختی در این ایستگاه کار بسیار بالاست و هم اکنون تعدادی ماشین آلات سنگین مثل بیل مکانیکی و گروه های مختلف نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند.

پیشرفت خوب نیروهای  شهرداری در احداث مترو  شیراز

اسکندرپور پیشرفت فیزیکی پروژه ایستگاه امیرکبیر را قابل قبول دانست و عنوان کرد: قول داده ایم در فاز نخست ایستگاه امیرکبیر را به بهره برداری برسانیم و این امر با توجه به تلاش حجم زیادی از نیروها امکان پذیر است.

او با جمع بندی بازدید از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو شامل ایستگاه های عادل آباد، دولت و امیرکبیر افزود: در هر سه ایستگاه نیروی انسانی و تجهیزات قابل قبول مشغول کار هستند و نشان دهنده اراده و انگیزه همکاران سازمان حمل و نقل ریلی برای بهره برداری از فاز نخست این خط، تحقق وعده شهرداری و توان بالای پیمانکار مترو است که می تواند همزمان چندین پروژه را در خط دو به صورت موازی اجرا و به اتمام برساند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز در این بازدید اعلام کرد: در عملیات اجرایی خط دو مترو بیش از 1500 نیرو و صدها دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک مشغول فعالیت هستند.

حسن مرادی با بیان اینکه در زمینه ساخت ایستگاه های خط دو قطارشهری اقدامات مناسبی انجام گرفته است، افزود: ایستگاه قهرمانان و ایستگاه عادل آباد در دو طبقه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ایستگاه امیرکبیر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در فاز یک به بهره برداری می رسند. همچنین ایستگاه دولت، رحمت و استقلال عبوری هستند و سازه آن برای عبور قطار تکمیل می شود.

او اضافه کرد: پیشرفت عملیات ریل گذاری بیش از 30 درصد است و به موازات این عملیات، تجهیزات ایستگاه ها و خط در حال تامین است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: روش اجرای ایستگاه امیرکبیر یک روش ترکیبی است و بخشی از ایستگاه را روباز و بخش دیگر را برای تسریع در عملیات تجرایی به صورت دال نهایی در سه طبقه اجرا می کنیم و در فاز نخست به بهره برداری می رسد.

مرادی با بیان اینکه ایستگاه امام حسین (ع) یک ایستگاه تقاطعی و احداث آن بسیار پیچیده است، گفت: ابتدا سقف در تراز خیابان اجرا می شود و پس از آن عملیات اجرایی در زیر سقف آغاز می شود. هم اکنون بیش از 50 درصد سقف اجرای شده و راههای دسترسی تامین شده است و به زودی عملیات خاکبرداری انجام می شود و  میتوانیم سازه ایستگاه را بسازیم.

او در خصوص دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خط دو نیز عنوان کرد: TBM اول به پارک آزادی رسیده و کار حفاری آن تمام شده و TBM دوم نیز در ایستگاه امام حسین (ع) است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز