خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سرخس خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ تن ماهی گرمابی از استخرهای سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۴۵

مدیر جهاد کشاورزی سرخس از برداشت ۲۳۰ تن ماهی گرمابی از ۳۵ استخر و مزرعه سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از سرخس، محمدعلی رهنما با اشاره به برداشت ۲۳۰ تن ماهی گرمابی از استخرهای سطح شهرستان گفت: این میزان برداشت ماهی حاصل استخرهای دو منظوره کشاورزی است که با همکاری زارعین در مزارع ایجاد شده است.

وی پرورش ماهیان گرمابی را یکی از راهکارهای مناسب استفاده ازذخایر آب کشاورزی در سطح شهرستان بر شمرد و افزود: این صنعت علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد خانواده می‌تواند مدیریت بهره وری مصرف و پیشگیری از هدر رفتن آب را به همراه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به افت ۳۰ تنی ماهیان گرمابی طی یکسال گذشته اضافه کرد: تعدادی از مزارع شهرستان از توان خوبی در افزایش تولید ماهیان گرم آبی برخوردار هستند و در گذشته که چاه های آن پلمب نشده بود میزان تولید بیش از ۲۶۰ تن در سطح شهرستان بود که امروز به ۲۳۰ کاهش یافت.

رهنما با تاکید بر استفاده کشاورزان از سیستم انتقال آب با لوله و ایجاد استخر تصریح کرد: سرخس با توجه به اقلیم مناسب در تولید ماهیان گرمابی در سطح شهرستان در صورتی که به متقاضیان پرورش دهنده، تسهیلات بلند مدت با بهره مناسب اعطا شود این میزان تولید دو تا سه برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز