خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

ارجاع سالانه بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۴۴

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارجاع سالانه بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی در مراکز عرضه مواد خام دامی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، دکتر رسولی در جمع خبرنگاران گفت: سالانه بیش از یک‌ صد هزار بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی انجام و بیش از پانصد پرونده تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی و انتظامی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کنترل بهداشت مواد خام دامی و بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه گفت: این بازدید‌ها از مراکز کشتارگاه‌ها، مرغ فروشی، قصابی، هتل‌ها، رستوران‌ها، سلف غذاخوری دانشگاه‌ها و غذاخوری های سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی، انجام و ناظران دامپزشکی بر این واحد‌ها نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه دامپزشکی استان همدان، سالانه بیش از هشت میلیون نوبت سر دام را علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و مشترک واکسینه می‌کند تا امنیت غذایی مردم تأمین شود، افزود: کنترل بهداشتی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بروسلوز (تب مالت)، هاری، تب همولوژیک و کریمه کنگو از مهمترین وظایف کنونی بازرسان این اداره کل است.

دکتر رسولی بابیان اینکه همدان عاری از هرگونه بیماری دامی و طیور است؛ افزود: با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از دو سال پیش تاکنون همدان از استان‌های پاک به لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

رسولی در خصوص تلف شدن پنج قطعه انواع پرنده در تالاب آق گل ملایر گفت: از این پرندگان نمونه‌گیری انجام و در اداره کل دامپزشکی استان همدان آزمایش شد که خوشبختانه نتایج آن نشان داد هیچ موردی از آنفلوانزا در این منطقه وجود نداشته است .

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه تمام کشتارگاه‌های استان همدان به‌صورت صنعتی اداره می‌شوند و به سیستم پیش‌سرد مجهز هستند، گفت: دامپزشکی استان همدان در کشور ازنخستین استانی‌هایی بود که نسبت به تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و عرضه آلایش دامی و طیور به‌ صورت بسته‌بندی و نصب برچسب نوع جنسیت دام کشتار شده اقدام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز