خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

آغاز نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۳۶

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه با حمایت شیلات استان و به همت صیادان و متخصصان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی افزود: ساخت و نصب این قفس ها توسط مهندسان جوان و به همت صیادان هرمزگانی انجام شده است.

وی بیان کرد: این مهم که به صورت داخلی و بومی انجام شده است علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور، هزینه های آن نیز نسبت به مشابه خارجی با ۵۰ درصد کاهش همراه بوده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این طرح موجب رفع کامل وابستگی تامین و نصب سازه های مورد نیاز این صنعت از خارج کشور می‌شود، گفت: رونق، توسعه، آبادانی و اشتغال زایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور از دیگر دستاوردهای این طرح است.

دریایی با بیان اینکه هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن بزرگترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور است، ادامه داد: به همین منظور راه اندازی طرح های واگذار شده در این حوزه باعث ایجاد اشتغال افزون بر ۴ هزار نفر، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان و استفاده بیشتر از دریا بدون هیچگونه برداشت از منابع آب شیرین خواهد شد.

بندر چیروئیه در ۶۵ کیلومتری غرب بندرچارک و در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز