خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر خراسان رضوی خبر داد:

سومین روز جستجو برای یافتن فرد گرفتار شده در ارتفاعات بینالود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۹۳

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: سومین روز جستجو برای یافتن فرد گرفتار شده در بهمن ارتفاعات سیاه سنگ رشته کوههای بینالود گلمکان این استان از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامرضا صیادی در این خصوص افزود: این فرد از عصر جمعه هفته گذشته بر اثر سقوط از ارتفاع در کوههای قله سیاه سنگ از رشته کوههای بینالود در منطقه روستای کلاته قیاس گلمکان چناران در بهمن گرفتار شده و جستجو برای یافتن وی در سومین روز با حضور ۲۰ نجاتگر تازه نفس، ۱۵ نفر از نیروهای بسیج منطقه گلمکان و ۲۳ نفر از کوهنوردان اعزامی که شب گذشته را نیز در کمپ ویژه‌ در کوهستان برفی گذراندند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: بعد از اطلاع رسانی، تیم امداد کوهستان پایگاه دولت آباد چناران، تیم امداد به همراه یک گروه امدادی از هیات کوهنوردی استان به منطقه اعزام شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: پس از هماهنگی امدادگران اعزامی هلال احمر استان با تیم هیات کوهنوردی، عصر جمعه عملیات تجسس با حضور ١٢ امدادگر آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر چناران نیز گفت: با توجه به اینکه همنوردان فرد گرفتار شده در بهمن، برای پیدا کردن او در محل اعلام شده، کاور و کوله را به عنوان نشانه گذاشته بودند تیم‌های جستجو همان شب به موقعیت بهمن و مکان رویت نشانه رسیدند.

علی مسعودی افزود: اعضای هلال احمر استان شامل چهار تیم و اعضای تیم هیات کوهنوردی حدود ۱۰ نفر جمعه شب را تا بامداد روز بعد درحال بررسی موقعیت و شرایط محل بوده و با توجه به شرایط نامساعد جوی و احتمال ریزش بهمن دوباره و تاریکی هوا عملیات تجسس را با اعلام مسئول فنی عملیات متوقف و مقرر شد روز بعد و پس از توقف بارش و در روشنایی روز جستجو را ادامه دهند.

وی ادامه داد: روز شنبه ۲۲ آذر ماه نیز چهار تیم امدادی به منطقه اعزام شدند که با همراهی تیمهای اعزامی از هیات کوهنوردی و بسیج و سپاه منطقه گلمکان با جستجو ادامه دادند اما با توجه به حجم زیاد بهمن و انباشت برف هنوز فرد گرفتار در بهمن پیدا نشده است.

رئیس  جمعیت هلال احمر چناران گفت: فرد گرفتار شده، علاءالدین رحمتی و ۴۷ ساله است که همراه چهار نفر دیگر از همنوردان خود در حال فرود از ارتفاعات سیاه سنگ چشمه سبز بود که از این ارتفاعات سقوط کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز