خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی استان خبر داد:

خرید حمایتی بیش از ۱۰ تن زعفران در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۰۹

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: دولت ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم زعفران کشاورزان این استان را به صورت حمایتی خریداری کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ایرج ناصری مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این مقدار زعفران از آغاز خرید حمایتی این محصول در نیمه آبان ماه امسال تاکنون و در راستای سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان است، حجم خرید، مد نظر نیست و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه قرار دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ مرکز در شهرستان‌های زعفران‌خیز خراسان رضوی خرید این محصول را بر عهده دارند. محور و هدف اصلی دولت از خرید زعفران، حمایت از زعفرانکاران خُرد است و در این راستا سقف خرید زعفران از هر زعفران‌کار ۱۰ کیلوگرم تعیین شده است.

ناصری مقدم بیان کرد: محصول امسال در ۲ سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلو گرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال خرید زعفران به ۲ روش صورت می‌گیرد تصریح کرد: در شیوه نخست، زعفران‌کاران با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان در صورت تمایل به انبار‌های بورس معرفی شده و می‌توانند زعفران خود را سپرده کالا کنند و برای دریافت وام به میزان ۵۰ درصد قیمت زعفران خود به بانک معرفی شوند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی تاکید کرد: در این روش، زعفران کشاورزان در انبار‌های سازمان تعاون روستایی به صورت امانت نگهداری می‌شود و کشاورزان می‌توانند هر وقت، قیمت زعفران افزایش یافت با مراجعه به بانک و تسویه وام و پرداخت هزینه انبارداری، زعفران خود را تحویل بگیرند و به فروش برسانند.

ناصری مقدم اظهار کرد: در دومین شیوه خرید، کشاورزان با عقد قرارداد، زعفران خود را تحویل این سازمان می‌دهند و پس از انجام آزمایش اعتبارسنجی و ثبت در چک لیست، معادل ۳۰ درصد ارزش زعفران تحویلی خود را دریافت و ۷۰ درصد باقی‌مانده را ظرف سه ماه دریافت می‌کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: در این روش هم در صورت افزایش قیمت زعفران، کشاورزان می‌توانند با تسویه و بازگرداندن مبلغ دریافتی، زعفران خود را تحویل بگیرند.

ناصری مقدم افزود: اگر زعفران دریافتی از کشاورزان صادر و با قیمت بالاتری فروخته شد، ۵۰ درصد سود به نام کشاورز به صندوق حمایت از کشاورزان واریز می‌شود تا موجب حمایت از کشاورزان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز