خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

افتتاح مرکز اقامتی ویژه زنان معتاد در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۵۶۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: پنجمین مرکز اقامتی میان مدت غیر دولتی، ویژه زنان معتاد، با حضور مسئولان در شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، سلیمان کرمی گفت: یکی از ویژگی‌های اعتیاد این است که برای زن و یا مرد تفاوتی قائل نمی‌شود و تمامی گروه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد اما نکته حائز اهمیت این است که تأثیرات اجتماعی برای زنان معتاد کاملاً متفاوت بوده و آسیب‌های گسترده‌تری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با بروز پدیده اعتیاد در زندگیِ یک زن و دغدغه‌مندی وی به چگونگی تأمین و مصرف مواد و نیز آغاز و پایان خماری و نشئگی، به‌گونه‌ای بسیار جنبه‌های فردی و جمعی خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرد و عشق مادرانه و طراوت همسرانه، از بین می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطرنشان کرد: کمترین پیامدی که برای اعتیاد زنان می‌توان برشمرد، از هم‌پاشیدگی و گسست خانوادگی است.

کرمی گفت: از افتتاح چنین مراکزی خوشحال نیستیم چرا که این مراکز به دنبال رشد اعتیاد و زنانه شدن آن ایجاد می‌شوند، با این وجود به دلیل تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی جامعه ناچار به این کار هستیم و رشد آسیب‌ها باعث پیش‌بینی چنین ساختارهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این مرکز حدود ۱۰۰ نفر است، اضافه کرد: این مرکز امکانات مناسبی برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان زن فراهم آورده است.

کرمی با بیان اینکه شناسایی و درمان به موقع فرد معتاد از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، ۵۶ زن معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در مراکز پیش‌بینی شده برای نگهداری و درمان ساماندهی شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز