خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

شناسایی ۱۳ محله در طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در محلات مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۵۲۱

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۳ محله در "طرح جامع مبارزه با مواد مخدر با محوریت محلات" در کلانشهر مشهد شناسایی و هماهنگی‌های توجیهی اولیه برای پاک کردن این محلات انجام شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین صالحی در این خصوص افزود: اجرای طرح جامع "مبارزه با مواد مخدر با محوریت محلات" در مشهد با هدف درمان، پیشگیری، توانمندسازی، مقابله با خرده فروشان مواد افیونی و همکاری معاونت اجتماعی شهرداری مشهد صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت کدام مناطق شهر مشهد پاتوق‌های معتادان متجاهر است زیرا بطور معمول بر اساس گزارش‌ها و شکایت های مردم، با دستور قضایی و هماهنگی دستگاه های ذیربط "طرح جمع‌آوری" این افراد اجرا می‌شود و در این عملیات هر تعداد معتاد متجاهر که وجود داشته باشند جمع‌آوری و منطقه از حضور آنها پاکسازی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در پی چنین عملیاتی، منطقه پاکسازی شده از دید معتادان ناامن می‌شود اما آنها به سراغ مکانی دیگر برای تبدیل به پاتوق خود می‌روند.

وی افزود: معتادان متجاهر هر جایی را که خلوت باشد و کسی اشراف و نظارت بر آنها نداشته باشد پاتوق خود قرار می‌دهند و چنین مکانی امکان دارد در هر منطقه از شهر برای شان فراهم شود.

صالحی ادامه داد: بر این اساس تا زمانی که اقدامات زیربنایی و ریشه‌ای برای مقابله با تجمع معتادان متجاهر انجام نشود و گنجایش نگهداری این افراد به دستکم ۹۰ تا ۹۵ درصد آنها نرسد، نمی‌توان همه مناطق شهر را از حضور معتادان متجاهر پاکسازی شده تلقی نمود.

وی همچنین به تشکیل گروه مشترک پنج نفره برای نظارت بر مراکز درمان معتادان اشاره و بیان کرد: ۷۰ مرکز درمان و کلینیک سرپایی در خراسان رضوی دایر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یک گروه تخصصی بر همه این مراکز نظارت داشت لذا برای تقویت و گسترش نظارتهای بیشتر بر مراکز درمانی و کلینیک سرپایی معتادان، کمیته ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگاه انقلاب نیز به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: این دو نهاد بطور مشترک با اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شورای استانی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قالب یک گروه پنج نفره مبتنی بر دستور قضایی در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

صالحی به شروع فصل سرما و شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: مراکز کنونی نگهداری معتادان در خراسان رضوی به تنهایی پاسخگوی همه جمعیت معتادان متجاهر نیستند.

وی ادامه داد: بنابراین طی نشست‌هایی با دستگاه‌های متولی جمع‌آوری و نگهداری معتادان و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، تصمیم بر آن شد که تا زمان بهره‌برداری مراکزی که در دست ساخت هستند از ظرفیت‌ دیگر دستگاهها برای ساماندهی معتادان متجاهر استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: بر این اساس مقرر شد تمامی سازمان‌های ذیربط، سالن‌های ورزشی، سوله‌ها و مکانهای بدون استفاده در اختیار خود را معرفی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز