خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد:

هیچ یک از شهرستان‌های البرز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۱۹۱

استاندار البرز گفت: خرسندیم از اینکه 3 شهرستان استان در وضعیت زرد و 3 شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند و در مجموع، البرز در شرایط قرمز قرار ندارد.

به گزارش ایلنا از البرز، شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، با توجه به اعمال محدودیت های این ماه، تعداد شهرهای دارای شرایط قرمز کرونایی در کشور به کمتر از 20 شهر رسید.

وی ادامه داد: این دستاورد مهم در راستای حفظ سلامت مردم، حاکی از برنامه ریزی صحیح، بسیج امکانات و نیروها و همراهی ویژه مردم و رسانه ها است.

شهبازی گفت: جای خرسندی دارد که در استان البرز نیز طبق اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات خوبی صورت گرفته و این استان در میزان مبتلایان، بستری ها و تلفات ناشی از کرونا با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

وی افزود: البرز از اسفندماه گذشته به جهت تبادلات فراوان جمعیتی با تهران، در شیوع کرونا با پایتخت الگوی مشترک داشت ولی اکنون فاصله معناداری در این رابطه دارد و روند شیوع کاهش یافته است.

استاندار البرز اضافه کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که در صورت تایید واکسن کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی و اخذ اطمینان در این راستا، بانک مرکزی ایران، آمادگی لازم را برای تامین ارز مورد نیاز دارد.

وی گفت: البته در داخل کشور نیز اقدامات مهم و موثری برای ساخت واکسن صورت گرفته که البرز نیز در این رابطه فعالیت های قابل توجهی دارد.

شهبازی افزود: در این جلسه مطرح شد که با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و برای جلوگیری از ترددها و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر با مدیریت استانداران، محدودیت‌ها اعمال شود.

وی گفت: طبق مطالعات صورت گرفته، بیش از 30 درصد مبتلایان به کرونا از طریق دورهمی‌های خانوادگی گرفتار این دورهمی ها شدند.

شهبازی افزود: خرسندیم از اینکه 3 شهرستان استان در وضعیت زرد و 3 شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند و در مجموع، البرز در شرایط قرمز قرار ندارد و حتی طبق اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی استان طالقان را می توان در وضعیت سفید نیز دانست.

وی گفت: همراهی مردم می تواند چرخه شیوع کرونا را به طور کامل متوقف کند، از این رو با پرهیز از عادی انگاری باید با انگیزه و توان بیشتری برای حفظ و بهبود شرایط فعلی اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز