خبرگزاری کار ایران

کتابخانه های قزوین در فضای مجازی فعالیت مطلوبی داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۱۱۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با توجه به تعطیلی ایام شیوع ویروس کرونا کتابخانه های قزوین در فضای مجازی فعالیت مطلوبی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی اظهار کرد : با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کتابخوانی تعطیل نشده است و کتابداران استان به ارائه خدمات به اعضا در فضای مجازی مشغول هستند.

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا کتابخانه‌های عمومی استان ۱۵ هزار کلیپ آموزشی، ترویجی و قصه‌گویی را تولید و در بستر فضای مجازی منتشر کردند.

محمدبیگی بیان کرد: کتابداران استان در این ایام بیش از هزار عنوان برنامه فرهنگی را در فضای مجازی طراحی کردند و ۶۰۰ عنوان کتاب را به صورت متنی با مخاطبان خود به اشتراک گذاشتند.

او با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه یک مساله چند وجهی است، اضافه کرد: هدف اصلی کتابخانه‌های عمومی از زمان شیوع ویروس کرونا حفظ ارتباط با اعضا بوده و در این راه از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده شده است.

این مسئول تصریح کرد: ستاد استانی مقابله با کرونا خدمات کتابخانه‌های عمومی استان را در هفته جاری غیرحضوری و مجازی اعلام کرده است و در صورت ادامه وضعیت اضطراری، مدت‌زمان تعطیلی تمدید می‌شود.

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در این هفته نیز کتابداران استان تعطیل نیستند و به ارائه خدمات می‌پردازند، افزود: ما از این فرصت در حوزه خدمات تخصصی و کتابخانه‌ای برای انجام عملیات رف خوانی در تمامی کتابخانه‌های استان شامل اصلاح، ثبت، ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها استفاده می‌کنیم.

استان قزوین دارای ۵۹ کتابخانه عمومی در سطح استان شامل ۳۷ باب کتابخانه نهادی و ۲۲ باب کتابخانه مشارکتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز