خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی بستری‌ بیماران کرونایی در پیک سوم شیوع ویروس در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۴۱

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در پیک سوم کرونا تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی ۳۰ درصد افزایش یافت، گفت: میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نسبت به پیک‌های گذشته کمتر بوده که این امر نشان‌دهنده افزایش کیفیت خدمات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه بیش از ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و در این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه دوره با افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ مواجه شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت مدافعان سلامت به طور شبانه‌روزی و تا پای جان در مسیر خدمت به بیماران کرونایی تلاش کرده‌اند اما قطع زنجیره کرونا و ادامه روند کاهشی بیماران مبتلا نیازمند مشارکت و همراهی تمام مردم است.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فصل سرما به دلیل قرار گرفتن در فضاهای دربسته و با تهویه ضعیف‌تر  احتمال انتقال ویروس و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ افزایش می‌یابد، تصریح کرد: به هر میزان که مردم نسبت به اصول پیشگیری و خودمراقبتی توجه بیشتری داشته باشند، فشار بر روی کادر درمان کاهش و در نتیجه کیفیت خدمات افزایش می‌یابد.

 بدیعی تصریح کرد: با وجود افزایش قابل توجه تعداد بیماران در پیک سوم کرونا، میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نسبت به پیک‌های گذشته کمتر بوده که این امر نشان‌دهنده افزایش کیفیت خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش آمار بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه در هفته اخیر نشان‌دهنده این است که رفتارهای اجتماعی نقش موثری در این زمینه دارد بنابراین ادامه همراهی و همکاری مردم مهمترین راهکار در قطع زنجیره کرونا محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در پیک سوم کرونا، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی به گونه‌ای بود که از ظرفیت تمام بیمارستان‌ها و همچنین درمانگاه‌های بخش خصوصی برای ارائه خدمات در سطوح مختلف استفاده شد، اظهار کرد: توزیع و سطح‌بندی بیماران موجب کاهش تمرکز در برخی از مراکز و ارائه خدمات مناسب به بیماران شد.

بدیعی افزود: در پیک سوم کرونا تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی ۳۰ درصد افزایش یافت، اما با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که صورت گرفت از ازدحام در یک مرکز درمانی جلوگیری شد و بیماران در مراکز درمانی مختلف خدمات را دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز