خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان:

۱۳۰ طرح تا پایان دولت دوازدهم به بهرداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۸۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: با رایزنی مسئولان اقتصادی و فرمانداران ۱۳۰ طرح تا پایان دولت دوازدهم در این استان آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، ظاهر پورمجاهد روز شنبه در نشست بررسی طرح‌های جهش تولید همدان بیان کرد:  برخی از طرح‌ها محرک توسعه استان هستند که این طرح ها با جدیت ویژه دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: چندین طرح در بخش جهاد کشاورزی، صنایع تبدیلی، گلخانه ۲۴ هکتاری در دست اجرا هستند و با افتتاح تنها یک گلخانه ۲۴ زیر شاخه نیز بهره برداری می شود اما این یک طرح محسوب می شود.

وی با بیان اینکه توسعه و ایجاد سالانه ۷۰ هکتار گلخانه به دستگاه ها تکلیف شده است اضافه کرد: با توجه به توسعه زیر ساخت شهرک های صنعتی هم اینک فضای آنها پُر شده است به گونه ای که تنها در ناحیه صنعتی شهرستان محروم فامنین ۱۰۰ قرار داد بسته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: توسعه شهرک بهاران به میزان ۴۷ هکتار، فرآوری معدن در ناحیه صنعتی جوکار و اجرای ۲ طرح بزرگ در این ناحیه صنعتی از دیگر کارها است.

پورمجاهد ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید ۶۳ طرح عمرانی اقتصادی احصا شد و در سفر نوبخت به همدان ۳۷ طرح در قالب تحقق پروژه های جهش تولید تفاهم نامه منعقد شد که این طرح ها شامل دو بخش اعتباری از محل اعتبارات ملی و  استانی و طرح های تسهیلاتی هستند.

وی افزود: از این ۳۷ طرح ، ۲۴ طرح اقتصادی است که در این باره منابع اعتباری لازم ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و ۱۷۸ میلیارد تومان سرمایه در گردش پیش بینی شده است که این طرح ها و پروژه ها با تسهیلات ۱۸ درصد بوده اما سه درصد یارانه سود معادل ۶۱ میلیارد تومان به آنها تعلق می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: در راستای طرح هایی که نیاز به اعتبار ملی و استانی دارند رقم پیش بینی شده در این تفاهم نامه ۹۷ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این رقم معادل ۱۴ میلیارد تومان تخصیص اولیه آن توسط سازمان برنامه بودجه ۱۰ روز پیش به همدان ابلاغ شده اما هنوز نقدینگی تامین نشده است.

پورمجاهد اضافه کرد: علاوه بر طرح های یاد شده بر اساس بخشنامه وزیر کشور ۳۰ مورد فعالیت جهش تولید مطرح شد همچنین به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در ششم فروردین نامه ای به دستگاه های اجرایی استان ارسال و دیدگاه ها و پیشنهادهای ادارات در حوزه جهش تولید اخذ شد.

وی گفت: در حوزه فرآوری معادن کارهای بزرگی در استان همدان انجام شده است که تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و زیر ساخت شهرک ها نمونه بارز آنها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی بخشی از محصولات این استان برند جهانی و ملی دارند و در بخش بازاریابی تلاش شد از این فرصت ها به نحوه مطلوبی استفاده شود.

پورمجاهد تحریم  و کرونا را از چالش ها و موانع پیش روی طرح ها دانست و گفت: برای واردات ماشین آلات سه واحد بزرگ فرآوری معدنی و فولاد با مشکل تامین ارز مواجه بودند و به خاطر تعهد ارزی به علت سیاست‌های غیر شفاف موجب تاخیر در زمان بندی اجرای برخی طرح ها صورت بگیرد.

وی گفت: تمامی تلاش ما این است طرح های در دست اجرا تا دهه فجر و پایان سال به بهره برداری برسد هر چند بخشی از طرح‌ها تسهیلات بانکی را دریافت کردند اما امید می رود مسیر بهتری را برای امسال پیش ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز