خبرگزاری کار ایران

فرماندار قصرشیرین مطرح کرد:

مرز پرویز خان شاهراه اقتصادی ایران در مسیر توسعه/ تخصیص نیمی از اعتبارات طرح جامع گمرک پرویزخان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۲۹

فرماندار قصرشیرین، اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه طرح جامع گمرک پرویزخان از سوی گمرک ایران را ۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، مرادعلی تاتار امروز در جمع اصحاب رسانه، مرز پرویزخان را به عنوان شاهراه اقتصادی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: بیشترین حجم صادرات را از این مرز داریم.

وی ادامه داد: قبلا این مرز چون بازارچه بوده و با تبدیل به مرز رسمی زیرساخت‌های بازارچه‌ای آن دیگر جوابگو نبود، بنابر این مسئولان استانی برای ساماندهی زیرساخت‌های آن پیگیری‌های ویژه‌ای در راستای توسعه آن داشتند، تا اینکه از سوی گمرک ایران اعتباری برای «طرح جامع گمرک پرویزخان» در نظر گرفته شد.

فرماندار قصرشیرین اعتبار در نظر گرفته پروژه طرح جامع گمرک پرویزخان از سوی گمرک ایران را ۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه تا الان ۵۰ درصد از این اعتبار تخصیص یافته و پیشرفت قابل توجهی هم داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرا می‌شود، گفت: کارهای لازم اجرایی در این مرز در این طرح دیده شده که شامل زیرساخت‌های مانند فیبر نوری، آب و فاضلاب، راه‌های دسترسی، سکوهای بارانداز و دیگر خدمات لازم در مرز است.

تاتار گفت: تمام سعی ما این است که تا پایان سال کارهای اجرایی در محدوده‌ای از آن به بهره‌برداری برسانیم که بعد از انتقال صادرات به آن محل بقیه را در فازهای بعدی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه مرز هم صادراتی هم مسافری است در خصوص کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نقطه صفر مرزی یک تیم با تمام امکانات و کیت‌های تشخیص سریع برای گرفتن تست از مسافران مجهز شده که در صورت تشخیص مثبت از ورود مسافر به کشور ممانعت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز