خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد:

کاهش ۱۵ درصدی آمار مرگ و میر کرونا در قزوین/ مردم از برپایی میهمانی شب یلدا خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۷۰۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: آمار فوتی‌ها و تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌های قزوین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا پس از محدودیت‌های کرونایی نسبت به قبل از آن به ترتیب ۱۵ و ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، دکتر جلال رحمانی با اعلام این خبر گفت:محدودیت‌های اعمال‌شده و همکاری مردم با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کاهش آمار فوتی‌ها و بیماران ورودی به بیمارستان ها نقش مهمی ایفا کرده است.

این مسئول حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: در حال حاضر با تهیه کیت های رپید امکان انجام تست سریع کرونا در مراکز منتخب بهداشتی و درمانی استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: این تست ها بر روی افراد نزدیک و در ارتباط با بیماران مثبت قطعی انجام می شود تا آنهایی که احتمال ابتلا به ویروس را داشته و بیمار شده اند زودتر شناسایی شده و قرنطینه شوند و با این کار به قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ کمک شود.

دکتر رحمانی با بیان اینکه کاهش آمار فوتی‌ها و ورودی به بیمارستان‌ها نباید ما را از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل کند چرا که غفلت از این مهم می‌تواند موج‌های جدید و بزرگتری از این ویروس را در جامعه منتشر کند، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار بد حال در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند و کادر درمان تمام تلاش خود را برای بهبود آنها انجام می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی قزوین در ادامه با اشاره به پیش رو بودن شب یلدا، از شهروندان خواست تا برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در این روز به میهمانی نروند و از فناوری های جدید برای ارتباط و گفت و گو با یکدیگر استفاده کنند.

دکتر رحمانی اظهار داشت: اگر شهروندان به هر دلیل در این شب و این روزها به میهمانی می روند باید توجه داشته باشند که فاصله اجتماعی را در خانه حفظ کنند، ماسک خود را از دهان و بینی خارج نکنند و مقداری از پنجره منزل را برای تهویه هوا باز بگذارند و همچنین طول مدت میهمانی نیز از یک ساعت بیشتر تجاوز نکند.

تاکنون یک هزار و ۱۴۷ شهروند استان قزوین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز