خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی هرمزگان خبر داد:

خرید 150 تن بادمجان از کشاورزان توسط تعاون روستایی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۶۱۰

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به مشکلات صیفی کاران این استان، گفت: 150 تن محصول بادمجان با همکاری شبکه تعاون روستایی هرمزگان از کشاورزان استان خریداری شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مزارع رودان اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزان هرمزگانی، تاکنون بیش از 150 تن بادمجان در این استان برای نخستین بار بصورت توافقی خریداری شده است.

وی افزود: خرید توافقی بادمجان از نیمه آذرماه توسط اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اسدپور با بیان اینکه ورود تعاون روستایی روستایی تاثیر خوبی در  افزایش قیمت این محصول داشته است، تصریح کرد: حضور همکاران ما در مزارع بادمجان نسبتا موثر بوده و با این رویه قیمت خرید این محصول رو به افزایش است.

وی با اشاره به کشت 9هزارهکتاری این محصول در استان هرمزگان، پیش بینی کرد بیش از 470 هزار تن بادمجان از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان یکی از دلایل اصلی مشکلات کشاورزان استان عدم توازن در عرضه و تقاضا دانست و افزود: صادرات کمتر این محصول و محدودیت تقاضا در بازار داخل سبب بروز مشکلاتی برای فروش بادمجان توسط کشاورزان استان شده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بادمجان دلمه ای 500 و بادمجان قلمی 800 تومان در مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود، بیان کرد: در همین راستا باید منابع و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاون روستایی قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی بادمجان را از کشاورزان ادامه دهند.

اسدپور افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان ازجمله نقاط مهم تولید بادمجان در استان هستند.

برداشت این محصول نیز از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز